Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2017-04-06

Le Peloton, landsvägspremiären

Hej och god morgon alla cykelvänner!

Jag sitter nu på bussen på väg mot Rättvik för en mötesförmiddag. Eftersvettas lite och benen är darriga. Inte nog med att jag körde Le Peloton i morse, efteråt hade jag så bråttom att jag fick lov att jogga 1,5 km till busshållplatsen. Så nu har benen fått sitt!

Linda och jag gick upp i ottan, jag laddade så hårt för morgonens träning att jag till och med drack kaffe. Sedan hoppade vi i kläderna och rullade iväg. Temperaturen var minus ett i morse så vi var ganska påklädda. Landsvägscykling i dom temperaturerna blir ju rätt kallt.

Vi kom till samlingen där Jonas P hade styrt upp så man fick en vattenflaska och det fanns bars och gel att stoppa i fickorna för dom som ville. Tretton tappra morgonryttare blev vi som rullade iväg ut ur stan.

Första fartsträckan gick ganska kontrollerat men ändå lite mer intensivt än det brukar gå på den första delen. Vi samlade ihop oss och rullade iväg på fartsträcka två. Efter någon kilometer så blev vi bara tre kvar i täten så det kändes ju lite mer i benen. Ändå helt okej känsla och ingen panik över att inte hänga med.
Efter andra fartsträckan så var vi i Ornäs och samlade ihop oss igen. Nu väntade den längsta och jobbigaste delen med ett antal kilometer smal grusväg, en cykelled på en gammal banvall. Jag kom in lite dåligt i den mest intensiva delen då jag först tog en lång förning varpå Jonas P flög förbi med en stötförning. Lyckades kriga mig in på rulle igen men fick släppa några meter över första krönet. Jonas slog av lite så jag kom in på rulle och sedan körde vi två. Mest Jonas, jag hade fullt sjå att gå med efter den syrachocken. I dom lönndryga backarna innan Källviken så fick jag släppa från Jonas rulle och körde resterande del ensam. Höll undan för en jagande trio och kom till Falun trött och nöjd.

Klockan sa 53 timmars återhämtning så det var hårt idag. Snittpuls på fartsträckorna blev 171, 172 och 172. Snittwatten landade på 306, 306 och 292. Min klocka indikerade på en prestationsförmåga på -13  när vi hade börjat cykla. Tror inte att jag någonsin sett ett så dåligt värde. Men det gick ju bra ändå!

Tack alla inblandade för idag, hoppas att vi ses snart igen!

3 kommentarer:

  1. Skön, stenhård start på dagen! :-)
    Kul att läsa om Le Peloton och allt annat men något som är ännu roligare är att få följa med via Din actionkamera. Nästa vecka får Du ha kameran laddad och monterad! Hygglo!

    SvaraRadera
  2. Jag hade den laddad och monterad idag, filmade faktiskt också! Men är det intressant att se en hel omgång av Le Peloton?

    SvaraRadera
  3. Helt klart intressant!
    Dina filmer på +30min är flitigt använda under monarkpassen! Det går lixom lite lättare om man har ett hjul att bita sig fast på ;-)

    SvaraRadera