Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2014-05-01

5xDössberget & 5xBaggbo

Hej vänner!

Idag har jag varit ut till metropolen Bjursås för att pangpanga lite i backarna där. För att få lite variation så växlade jag mellan Dössberget och Baggbo, två backar centralt i byn som båda svider rejält i benen. Dössberget med knappa 500 meter och nästan 11% snittlutning och Baggbo som mäter nästan 1700 meter med 7.5% i snittlutning. Två olika men riktigt jobbiga backar. Bestämde mig redan innan jag kom till backarna för att försöka köra hårt men inte bli idiotstum för att kunna genomföra tio backintervaller med hedern i behåll. Som jag konstaterade i morse så behöver jag ju träningstid...

När jag rullade hemifrån så var det väl en elva plusgrader och sol. En nordanvind gjorde dock att jag slapp svettas. När jag närmade mig byn så började det att regna men efter en kort stund så sprack det upp igen och blev sol. Mitt i backnötandet så började det faktiskt att vräka ner snö och då låg temperaturen ändå kring sex plusgrader. Temperaturen fortsatte att sjunka och på slutet var det bara tre grader varmt. Tur att jag hade klätt på mig och att jag hade medvind hem från Bjurs'.

Efter några intervaller så kändes det som om benen var helt slut men ändå så lyckades jag hålla ganska jämna tider och faktiskt till och med förbättra tiderna i Baggbo på slutet. Sista intervallen var allt annat än kontrollerad...

Det låg en del snö på skuggsidan uppe på toppen av Baggbobacken.

Pangpang i sista nypet upp till Dössberget.

Som sagt, varierat väder...

Inspirerad av Lisa Nordén så tog jag en #framhjulsbild

Hemmasjön Varpan.

Å så lite siffror till er som gillar sånt:
Intervall 1, Dössberget:
Tid: 2:38
Snitt/maxpuls: 168/178
Snitteffekt: 418 watt
Intervall 2, Baggbo:
Tid: 5:28
Snitt/maxpuls: 169/176
Snitteffekt: 374 watt
Intervall 3, Dössberget:
Tid: 1:51
Snitt/maxpuls: 159/171
Snitteffekt: 401 watt
Intervall 4, Baggbo:
Tid: 5:26
Snitt/maxpuls: 169/176
Snitteffekt: 381 watt
Intervall 5, Dössberget:
Tid: 1:52
Snitt/maxpuls: 161/172
Snitteffekt: 378 watt
Intervall 6, Baggbo:
Tid: 5:27
Snitt/maxpuls: 171/179
Snitteffekt: 376 watt
Intervall 7, Dössberget:
Tid: 1:53
Snitt/maxpuls: 162/171
Snitteffekt: 392 watt
Intervall 8, Baggbo:
Tid: 5:21
Snitt/maxpuls: 171/178
Snitteffekt: 385 watt
Intervall 9, Dössberget:
Tid: 1:52
Snitt/maxpuls: 162/171
Snitteffekt: 387 watt
Intervall 10, Baggbo:
Tid: 5:15
Snitt/maxpuls: 171/177
Snitteffekt: 391 watt

Här hittar ni hela passet:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar