Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2014-05-26

Återhämtningen på Ibiza har gett bra ben

Bild från igår, tagen av Jonas Axforsen.

Jag måste säga att benen fungerar bra mycket bättre än väntat. Normalt sett så brukar jag tappa en hel del på att vila en vecka från cyklingen men det verkar som om återhämtningen på Ibiza gjort underverk med benen. På Ibiza kom jag ju bort från alla stressmoment annat än att inte bomma någon av dagens tre bufféer med efterföljande efterrättsbuffé. Så en stressfri vecka med mycket mat och fantastiskt mycket sömn var verkligen välbehövligt och visar vilken skjuts det kan ge. Tänk om det kunde vara så jämt och i kombination med träning, så snabb jag skulle kunna bli.
Första natten på Ibiza så sov jag 12 timmar, men då hade dagen börjat klockan 02 också så det var kanske inte så konstigt. Men sedan fortsatte jag faktiskt sova 10 timmar per natt efterföljande fem nätter. Trodde väl själv att jag skulle återgå till 7-8 timmar per natt, men det höll sig kring 10 ända till sista natten då vi skulle upp tidigare dagen efter.

Inga konstigheter egentligen. Mycket mat, mycket sömn och väldigt lite stress = snabba ben.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar