Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2014-05-25

Dumt att klaga

På kvällen kvitterade jag ut lite egentid i cykelsadeln trots hot om regn. Bestämde mig för rundan Enviken-Svärdsjö-Sundborn-Skuggarvet och få in halva varvet för tisdagens dalacup när jag ändå var ute. Precis innan jag stack ut så såg jag att herr Axforsen också hade stuckit ut så jag skickade ett meddelande och frågade om han hunnit långt och meddelade samtidigt min plan. Det visade sig att han tänkt sig ungefär samma runda men låg ca: 25 minuter före mig på vägen. Jag höll någon form av snabbdistansfart eftersom rundan inte skulle bli mycket mer än 2½ timme så då kan man ju kosta på sig att ligga på lite mer istället. Efter en dryg halvtimme så kom det en del regn, men regnandet upphörde lagom till Enviken och där mötte jag också Axforsen som bestämt sig för att vända om och möta upp mig. Trevligt med sällskap!
Vi konstaterade båda två att dalacupens varv är ett ganska fint och snabbt varv med bra asfalt.
Sista bilden visar dalacupvarvet sista kilometer. Här ute i krokarna skulle jag nog lägga en nationell tävling om jag skulle få för mig att arrangera någon sådan. Ganska lätt att få tillstånd som krävs, bra beläggning och mysiga vägar. Visst, långt ifrån någon storstad med miljonpublik, men ute på landsbygden kan man få en ganska stor och hängiven publikskara om man gör det bra. Hellre en liten men intresserad publik än en stor och förbipasserande publik, så känner jag.

Sista timmen eller så sprack himlen upp och solen tittade fram. Livet blir inte mycket bättre än så här!

I Sundborn så skulle Jonas givetvis kosta på sig en liten skarv så våra vägar skiljdes åt när jag körde på över Skuggarvet och hem. Hade från början tänkt lägga en liten pangpangbacke på slutet men benen blev faktiskt lite krispiga så jag tänkte låta bli. Hustrun höll mig dock informerad om att det var lite bråttom hem så jag skyfflade väl på det jag hade kvar i backen från Skuggarvet mot Lugnet och fick 4:41 på helt klart godkända 396 watt.

Kom hem glad och nöjd och kunde avnjuta det sista av rabarberpajen som jag bakade med grannens rabarber igår.

Vill ni ha lite siffror från passet eller se var vi cyklade så hittar ni det här:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar