Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2014-05-01

En gör så gott en kan

En rapport från nya Garmin Connect som visar hur mycket (eller lite...) som jag tränat det senaste året.

Sedan jag i december 2010 började spara all min träning på Garmin Connect så är det i september 2012 som jag tränat mest. Då fick jag ihop knappa 50 timmar (2986 minuter). Men det var också då som jag cyklade runt Dalarna på 23 timmar.... Utöver den månaden så har jag bara en månad till över 2500 minuter och det var i maj 2011. Optimalt för mig som inte har all tid i världen att lägga på träning är väl om jag lyckas landa någonstans drygt 2000 minuter/månad.
Nu när en tredjedel av 2013 är avklarat så har jag bara nått upp i 114 timmar och det är långt ifrån vad jag hade hoppats på. Nu såg ju april ganska så bra ut, så om jag bara kan fortsätta att cykla när tid finnes så kan det nog bli en bra sommar ändå.

Att träna lite och ändå prestera bra är inga problem om man är en talang, det blir värre för mig.

Idag ska jag försöka få min MTB i åkdugligt skick, jag är sugen på att köra skog och att hinna med lite backintervaller i Norlingberg. Idag borde jag väl egentligen köra DM i MTB i Säter, men cykeln är ju tyvärr inte redo. Jag måste väl säga att jag gillar CK Natén. Mycket. Det händer så mycket bra saker i Säter och det känns verkligen att det är en klubb som är på gång. Om det inte vore för att Falu CK fanns så skulle jag nog säga att det är länets bästa cykelklubb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar