Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2014-05-08

Plus och minus

Tja tja!

Grym dag för Emma Johansson som vann första etappen av The Friends Life Women's Tour igår före Marianne Vos. Vill ni kika på fler bilder så finns det här: https://www.flickr.com/photos/veloshooter/sets/72157644045453850/

Själv hade jag väl inte en riktigt lika bra dag i sadeln igår. Hellre lite träning än ingen träning har resulterat i ca: 50 minuters cykelträning denna vecka. Har givetvis lite dåligt samvete över att jag tränar så lite men det beror ju på att jag jobbar så mycket och försöker spendera så mycket tid med familjen som möjligt. Helst ska jag ju hinna sova några timmar också. Just nu är jag inne i en period där jag jobbar mer än heltid och skulle behöva jobba ännu mer. Det ligger på, så att säga. Det här påverkar givetvis tiden med familjen och träningen negativt men nu ska jag bita ihop i en vecka till innan jag ska ta lite semester. Då är det väl bara träningen som blir lidande.

Med Scandinavian Race i Uppsala på lördag så får jag ju ändå ihop hyfsat med tid i sadeln denna vecka, förutsatt att jag tar mig runt givetvis. Tävlingen mäter nämligen 194 kilometer och det var precis vad jag cyklade i lördags när jag körde Siljan runt. När jag cyklade runt Siljan så startade jag 06:26 på morgonen och det tog mig 6:26 att hinna runt. Ett ganska bra genrep om man gillar siffror. I fjol kom jag ju ett knappt varv av 15 på tävlingen innan jag cyklade in i en stolpe i 50 km/h...

Det känns givetvis inte toppenskoj att jag skulle behöva vara mer på jobbet, spendera mer tid med familjen, träna mer och lägga lite mer tid på ideellt arbete än vad jag kan just nu. Men då värmer ju kommentarer som dessa lite extra:
"Lägg in "föredrag" här också! Hur man kan boka dig och vad du kan prata om!
Ditt föredrag du höll i Östersund är något vi relaterar till ofta i diskussioner nu hur vi skall driva ÖCK. Bra konkreta saker!
Senast igår om att samla seniorer till hösten och planera nästa säsong! Hur vi kan få tävlande ställa upp som funktionärer mm
Fler klubbar borde bjuda in dig!
1. Klubbarna (styrelsen) skulle lära sig mer om klubbverksamhet. tips, idéer, tidplanering mm
2. Du skulle lära dig mer om deras verksamhet som du sedan kan dela vidare. få ett helhetsgrepp över Sveriges klubbverksamhet
3.Spridningen av erfarenheter skulle i längden skulle vi alla tjäna på.
Sätt igång!"

Skrivet av Richard Lindberg angående inlägget Nytt på bloggen å så.

2 kommentarer:

  1. Tänker du köra Skandis GP på söndag också?

    SvaraRadera
  2. ¨På sön sitter jag flaggvakt hela dan så då kan du få mycket hejarop om du kör! ;)

    SvaraRadera