Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2014-02-08

Rekordtjugor

Avskalat

Igår valde jag att bara se tid och puls på min Garmin och tejpade över fälten på Monarken för att inte se kadens, effekt eller liknande. Gammal hederlig pulsbaserad träning alltså och som ni förstått av rubriken så gick det väldigt bra också. Den första tjugan höll jag 97 i kadens med 3.2 kilos belastning, vilket ger 310.4 Monarkwatt. Eftersom jag vet att pulsen brukar vara högre i intervall två så släppte jag upp pulsen något i den andra tjugan som faktiskt också den landade på 310.4 Monarkwatt. Tidigare rekordeffekt på tjugor var 300, så detta var givetvis välkommet i träningsmörkret.

Ett ganska bra exempel på hur "svackor" i många fall bara handlar om pannben och inställning. Denna gång kände jag mig pigg när jag gick ner till testcykeln och jag gjorde det med inställningen att träna mig ur motiovationssvackan. All data från passet hittar ni här: http://connect.garmin.com/activity/441854100

3 kommentarer:

  1. Snyggt!

    Rejäl diff på monark-watt och garmin-watt. Skillnad har man hört talas om men så pass mycket som 10%?

    C

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man brukar ju säga ca: 8% diff. Jag har ofta 6% diff. Det som kan ha felat igår är att jag kalibrerade när temperaturen var som högst, sedan värmde jag upp, öppnade dörren och satte på fläkten. Temperaturen angavs till 23 när jag kalibrerade och 15 i slutet av passet. Borde kanske ha kalibrerat om?

      Radera
  2. Imponerande värre, bra jobbat!

    SvaraRadera