Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2011-02-10

Torsdagskul

Ni som känner till Rättvik känner väl också till Tisdagskul antar jag. Idag var jag och småbarnen där för att besöka min mormor, så det blev torsdagskul av det hela. Jag hälsar på henne allt för sällan egentligen men idag hade jag en ledig dag och skulle spendera den med barnen, så vad passar väl då bättre än att ta bussen till Rättvik?
Här hänger vi och väntar på bussen. Inga konstigheter alls.

45 minuter i buss gick som en dans.

Framme!

Lek & Hobby ser lika ut nu som när jag var liten med samma stora Lego-clown utanför. En dansande Dipsy var höjdpunkten för Ebbah, Filip var mer inne på bilbana, tågbana och en stor lyftkran.

Butik Vanilj drivs av Anette Wedin, tidigare motionsansvarig i Falu CK. Värt ett besök för snygga kläder och kanske lite cykelsnack.

Det blev en glamorös helikoptertur innan Pizzan landade.

Man vet att man är i Rättvik när Tuttul är ett av brödalternativen vid dagens lunch.

Mörksuggejaktsångest. Fem månader kvar!

Det är här allt händer.

Classic!

När vi kom fram till min mormor satt denna på dörren. Händer aldrig i Stockholm, väl?

Det lektes en hel del...

Ebbah är bäst i världen på kurragömma!

Gruppfoto

Snöutsikt och mat

Hemfärden blev lugn, även om det blev liv i luckan när de skulle väckas inför avstigningen.

3 kommentarer:

  1. Att du kan skilja på de olika teletubbisarna är imponerande, om än lite tveksamt! : )

    SvaraRadera
  2. Men! Bästa inlägget *ryser*

    SvaraRadera
  3. Åh Rättvik och Tuttul.. Tack för lite härliga bilder ifrån min hemort =)

    Btw, missade ni isberget? Brukar ju vara en favorit för barnen ;-)

    SvaraRadera