Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2017-03-05

Distans med lite tryck +ANNAT

Hej och god vasaloppsmorgon!

Jag sitter i TV-soffan, följer loppet via TV:n och några utvalda åkare via datorn. Jag gillar den högt uppskruvade farten från start! I vanlig ordning så funderar jag också på om jag inte borde åka nästa år. Det såg ju ut att flyta på väldigt smidigt i första backen dessutom. Trevligt trevligt.

Min plan för denna dag ser ut ungefär såhär:
  • Kolla Vasaloppet
  • Hämta Filip och Ebbah och köra dom till Filips hockeymatch.
  • Kolla Paris-Nice på Eurosport 1 klockan 15:30.
  • Träna
Vi ska väl hinna med att äta lite mat, handla och sånt också givetvis.

Igår så körde jag distans. Hoppades få ihop tre timmar men det var ett rejält snöfall så det som såg ut att bli knappt tre timmar trots småskarvningar blev till slut en bra bit över tre timmar istället. Alltid gött med träningstid! 
Jag valde igår att försöka hålla lite tryck under åkningen och jobba lite mer under passet än jag gjort tidigare i vinter på distanspassen. Det har liksom blivit väldigt många lätta distanspass och få pass i sällskap där det liksom körts på mer. Så igår körde jag på på egen hand. Om jag normalt har en snittpuls på 130-140 på distanspass så hade jag 151 igår under dom första 2:52. Från sista krönet och hem så slog jag däremot av på intensiteten och kom hem med en snittpuls på 148 efter 3:14.
Gott humör tidigt på rundan.

Ett snabbt fotostopp i Djurhagen.

Åhl-Tällberg.

Inte så pigg på slutet av rundan.



Efter cyklingen så var jag på stan med Emily och Frida. Vi fikade och gick i butiker.

Senare på eftermiddagen så var vi och kollade på innebandy också, det var IBF Falun som tog emot AIK. Förr brukade dessa möten innebära täta och intensiva matcher. Men igår så lyckades IBF faktiskt vinna med hela 15-0. Någon som höll uppe intensiteten var Frida som väl inte satt still många sekunder...
Lördagsgodis.

Rasmus Enström vispar in 8-0.

Världens bästa spelare, Rasmus Enström och Alexander Galante Carlström i synkroniserat sarghäng.

Ny i laget, Omar Aldeeb från allsvenska Strängnäs fick presentera sig för hemmapubliken med två mål och en assist.

Härj-Frida har varit olydig och "gömmer sig" från sin käre far...

Nu lär jag skruva upp tempot här hemma och börja packa för hockey-äventyret som dessutom ska ske under lunchtid. Så något att äta behöver jag också få med mig... Så jag stänger nu ner datorn några timmar så hörs vi senare idag igen!

3 kommentarer:

  1. Bör det inte ligga i limars intresse att ge dig en snygg hjälm snart...?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Limar sponsrade mig 2015, det är därför jag har en så snygg hjälm. ☺️

      Radera
    2. Haha! Pow. Den drar ner helheten rätt rejält, tyvärr. Men är du nöjd så är jag nöjd! Mvh flitig läsare.

      Radera