Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2011-07-13

TCT Torsång

Hård dag idag. Efter jobbet rullade jag till Torsång för TCT. Det blev TCT*2 då man valde att ändra bansträckningen och köra ett varvlopp istället. Två varv per race och två race. I det första kändes det ganska bra, jag gjorde kanske ett par mindre bra försök att komma iväg och fältet kom ganska samlat in till spurten där jag blev fyra. Helstum och tvärslut så rullade vi så iväg på det andra loppet. Nu hade folk börjat mattas något (första racet varade i ca: 50 minuter så folk borde ha mattats...) och när vi gick ut på andra varvet så bildades en tätgrupp om tio man. Jag, slank med men var tyvärr helt kraftlös och hade inte mina bästa pangpangben med mig. Några småförsök gjordes att spräcka gruppen under de sista kilometerna men det blev en spurt igen där jag blev sexa tror jag. Roberto Vacchi vann bägge loppen, det första ganska enkelt men i det andra hann han inte med mycket till segergest inte. 
Tack alla för ett snyggt, säkert, trevligt och härligt cykellopp!
Tack Christer Olsson för din hjälp under loppet!
Tack Roberto Vacchi för lektionen!
Och stort tack till Nils Olsson och Pontus Kastemyr för draghjälp hem och Nils godis!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar