Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2011-04-22

Händige Henrik

Ni undrar givetvis vad jag har haft för mig denna bloggfria långfredagsförmiddag, och det ska jag nu berätta för er. Har fortfarande ont i nacke/axlar, men inte på samma nivå som igår kväll då jag knappt kunde röra mig. Ingen cykling än idag, men jag har varit lite manligt händig så där som bara jag kan vara och styrt upp följande:
Ett styrstamsfäste för min GoPro-kamera. Funderar på att ta patent på lösningen så jag kan tjäna storkovan sedan. Jag VET att filmen antagligen kommer bli ganska så "nervös" och fladdrig eftersom man rattar ganska mycket mer än man till exempel vrider på huvudet när man cyklar. Men jag vill prova. Ett bättre alternativ vore nog att fästa kameran på ramen någonstans, men det där är inte helt enkelt heller. Oftast blir något ivägen.

Vår grill har jag också monterat ihop. Jag fick den som ett pris när jag blev tvåa på Billingeracet 2005. Det tog sex år, men sådant här ska man inte skynda fram. Bättre då att göra det riktigt och rejält.

2 kommentarer:

  1. Ett litet tips, vi köpte ett sånt här fäste för sadelstolpe/styre: http://thesummit.blogg.se/2011/april/gopro-tillbehor.html
    Funkar skitbra, superstabilt när man filmar bakåt från sadelstolpen, lite skakigare framåt. Men absolut bra!

    Gla Påsk på dig Öijer!
    //Y&A

    SvaraRadera
  2. Flintastek och flottig potatissallad för hela slanten!!!!

    SvaraRadera