Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-07-26

Löpning, innebandy, skogspromenad, resultat från Tempo-SM och Zwift-race


Hej och god morgon!

Sprang en sväng igår, bara knappa 30 minuter och utan att förta mig så det var en bra förstarunda. Lite stel i vaderna och ryggen idag, men det är ju nästan som vilken dag som helst när man är gubbe.

Tvingade också ut mina barn i skogen, vi gick kanske ett par kilometer och hängde lite på Naturskolan. Det är ju tyvärr inte så att barnen själva tar sig ut så det krävs att jag hittar på saker och får med mig dom. Spelade tre matcher innebandy mot Filip också. Det där är kul grejer. Efter åtta raka vinster så torskade jag förmiddagsmatchen men på kvällen körde vi dubbelmöte och då vann jag bägge. Vi kör matchserier i bäst av sju. Vi har vunnit två matchserier var sedan vi började och nu står det alltså 2-1 i matcher i denna femte matchserie.

När vi var vid fåren så kom den gamla juniorvärldscupvinnar'n Mattias Nilsson förbi på sin cykel. OBS inte han som cyklar på bilden ovan. Nu jobbar han på Bioracer och vi snackade lite om favoriterna till Tempo-SM.

Det var väl ingen av oss som nämnde Jacob Ahlsson som favorit till guldet, men Motala AIF-cyklisten kunde vinna med 15 sekunder efter en stark avslutning. I vintras visste jag inte vem det var när han började köra Zwift-race men att han var stark var det ju inget tvivel om. Fick snabbt reda på hans kapacitet och igår fick han verkligen ut den på tävlingsbanan också. Kul att se! Tvåa blev storfavoriten Tobias Ludvigsson och trea blev Hugo Forssell.
I damklassen så vann Lisa Nordén så där blev det ingen skräll, hon utmanades närmast av Nathalie Eklund och proffset Emilia Fahlin blev trea, dryga två minuter efter vinnande Lisa.
Här hittar ni resultat från Tempo-SM 2020.

Är det för övrigt någon som vet varför dom bara kör 32 km?

På kvällen körde jag ett Zwift-race, det blev lite avslaget då kampen om segern försvann tidigt då en ultralöpare från Wales kunde dra proffs-watt och körde solo nästan hela vägen. Jag ställde tidigt in mig på att försöka bli tvåa istället och det gick vägen, närmast utmanad av norske Blaasmo.

Nu är det en ny dag med nya möjligheter. Det ska bli 24 grader varmt också vilket givetvis är härligt.

Ha en fantastisk söndag så hörs vi nog snart igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar