Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2020-07-01

Sevärdhetscykling!

Hej och god morgon!

Skrapade ihop det jag behövde i träningsväg igår, insåg under dagen att jag bara behövde tre timmar och 12 minuter för att få ihop juni månads träningsmål så jag knåpade ihop en runda i Garmin Connect. Stannade klockan hemma vid postlådan efter 3:12:35. Så det där med tidsanpassade rundor lyckades jag bra med dom här två dagarna, igår skulle jag ju köra fyra timmar och kom hem efter 4:01:03.

Så nu har jag klarat mitt träningsmål varje månad sedan vinterträningen började i november, det har inte skett sedan 2015. Så det går bra nu.

Igår så la jag in två sevärdheter på rundan, så det blev en sväng förbi Östra Silvbergs Gruva och Rösåsens utkikstorn.

Började med några fina, mindre, vägar ut från Borlänge. Vissa hade jag aldrig cyklat innan.

En härlig backe i Emil Lindgren-land.

Framme vid Östra Silvbergs gruva som har Bianchi-vatten!

Tog mig sedan mot Milsbo för klättringen upp till Rösåsens utkikstorn via grusvägar som jag aldrig cyklat förut. I dom här trakterna brukar jag vara med landsvägscykel och då brukar inte grusvägar vara förstahandsvalet.

Rösåsens utkikstorn i all sin prakt. Backen upp tog mig drygt 8 minuter och då fick jag ändå trycka på lite för att ta mig upp med kedjan på 46-klingan. Bra backe och fint torn!

Från Milsbo så styrde jag mot Torsång, Storsten och Dalsjö via grusvägar och skogsvägar som jag inte hade cyklat på förr. Alltid kul att upptäcka nytt.

Från Ornäs sedan så körde jag banvallen hem till Falun och fick avsluta rundan på lite bekanta vägar igen. Fina dom med!

Kom hem nöjd och belåten efter fin cykling. Visst, benen och kroppen var av det tröttare slaget men det hör väl till när det plötsligt blir mycket cykling igen.

Om ni vill kika på min runda så ligger den på Strava:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar