Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2019-07-21

Dags för Engelbrektsturen

Hej och god morgon från Stennäset!

Dags för deltävling nummer sex i Långloppscupen och det är Engelbrektsturen i Norberg. En ganska snabb tävling, lite som Mörksuggejakten i den aspekten. Men stigarna är kanske lite mer knöliga. Banan passar mig lite bättre än Mörksuggejakten också så jag hoppas på en bättre prestation idag. Det måste nästan till om jag ska ha chans på topp 10 i Långloppscupen, något som är mitt mål i år. Just nu ligger jag åtta men det är lite på låns så jag kört samtliga deltävlingar och därmed har fler poäng än några som missat en deltävling eller två. Så mina resultat så här långt i cupen borde inte räcka till någon topp-10. Men idag, då jävlar!

Bild från Engelbrektsturen 2014, lite av den känslan vill jag ha idag. Braaaaap! Eller som under 2015 då jag blev sjua.

Jag kommer att testa ett lite annat upplägg på själva tävlingen än vad jag gjort hittills i år. Prova något nytt för att se hur det går helt enkelt. Om det går bra så kan jag berätta efteråt vad jag tänkte annorlunda denna gång.

Live-resultat från Engelbrektsturen där ni säkert kan få tider från någon mellantid också finns här: http://results.neptron.se/#/engelbrektsturen2019/?sortOrder=Place&raceId=99&page=0&pageSize=25

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar