Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2019-07-20

Äventyrscykling, Touren, MTB-SM och väckningspass



Hej och god morgon kväll, kära cykelvänner!

Jag började på det här inlägget i morse men det blev inte alls färdigt. Istället stack vi ut på äventyrscykling. Vi skulle testa en vandringsled från Toftbyn till Enviken. Den började helt sjukt bra (se bild ovan) men blev sedan allt sämre. Till sist var den en riktig katastrof till led och jag hade inte ens velat vandra den.

Det här var ändå inte det värsta. Ibland kändes det som om dom bara markerat några träd med blå färg lite på random. Bara gått rakt ut i skogen med färgen och markerat träden liksom.

Men men, vi fick oss lite äventyrscykling och det var inte helt bortkastat för vi kom hem med nästan två cykelflaskor fyllda med kantareller!

"Älskling, jag har fått svamp"

Eftermiddagen har spenderats med att kolla på Touren och funderat kring när Alaphilippe ska vika ner sig. Än är det inga tecken på det. Men snart sker det väl?

Vi har också tvättat cyklarna, Linda har packat en miljard saker för en vecka på O-ringen och så har vi följt MTB-SM. Jenny Rissveds vann som förväntat en förkrossande seger med 10 minuters marginal ner till tvåan Ida Jansson och trean Linn Gustafsson. I herrklassen var det tidigt en stor tätgrupp som allt eftersom blev mindre och mindre. På slutet stod det mellan Matthias Wengelin och Michael Olsson där Matthias gick segrande ur den kampen. Emil Lindgren såg ut att ha en svacka efter inledningen och var nere på 6:e-7:e plats innan han fick upp lite fart igen och han rullade i mål som trea. Vill ni grotta ner er i resultaten från MTB-SM så finns dom här: http://www.mountainbikesm.se/2019/46365.resultat.html

När tour-cyklisterna hade gått i mål (okej, kanske inte alla) så satte jag mig på min Wattbike och körde ett kortare väckningspass. Hoppas nu på diamantben under morgondagens Engelbrektstur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar