Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2019-07-06

Hej helg!


Hej och god morgon!

Ingen vidare rubrik på dagens inlägg, men ibland är kreativiteten och klickjagandet inte på topp. Men det är väl ändå innehållet som är det som räknas i slutändan, så vi får väl fortsätta hoppas på detta inlägg...

Gårdagen började med ett mycket intressant möte, en form av förhandling kanske man kan säga. Sådant där tycker jag är väldigt intressant.

Bilden ovan tog jag igår när jag satt och väntade på Linda och hennes barn för att vi skulle äta mat ute. Alltså inte ute-ute men ute på restaurang. Vi åt och blev riktigt mätta. Efter middagen så ville vissa av oss hitta på någon form av aktivitet. Det blev cykling i närområdet med lekfulla övningar för oss som var intresserade av det. Bästa sättet att utveckla sin teknik, Axel tyckte att han tagit sin cykling till en ny nivå efter gårdagen. Det gör ju så mycket att bara vara ute och testa och leka sig fram. Jag tror mycket på att modellen för att låta barn och ungdomar utvecklas är genom att leka och testa sig fram själva. Med inspiration från duktiga åkare. Då blir det på barnen och ungdomarnas egna villkor och det sker med glädje.

Utecykling i finväder.

Imorgon är det dags för Mörksuggejakten och igår skummade jag igenom några av mina gamla blogginlägg från tävlingen. Det är bra med bloggen ibland då jag kan gå tillbaka och hämta tidigare erfarenheter för att kunna göra något bättre framöver. Samtidigt så har ju dom tre senaste åren inte varit några framgångssagor för mig på Mörksuggejakten så jag är också väldigt bekväm i att prova någonting nytt istället för att göra lika som jag alltid gjort. En grej jag gör inför morgondagen är att jag nu har vilat två dagar i rad. Idag blir det dock någon form av väckningspass, men inte mitt standardväckningspass. Jag provar lite annat för att nå andra resultat helt enkelt.
Genom åren har jag dock ofta känt att Mörksuggejaktens bana inte riktigt passar mig. Jag älskar den dock för att den är så vacker, men mina styrkor som cyklist kommer inte till sin rätt där.

Ett av mina bästa år var 2015 när jag på egen hand körde ifatt täten och sedan blev 16:e i mål. Se mellan minut 17 och 27 här om ni vill se när jag sticker, jagar och kommer ifatt:


Sådär bra ben vill jag ha imorgon igen!

Nu ska jag fixa lite med våra cyklar, väckningspass ska köras och så ska vi väl hitta på någon form av civil aktivitet också. Samt äta och dricka ordentligt. Dessutom är det ju bronsmatch på TV och Tour de France startar snart på Eurosport. Det är mycket nu!

Ha en trevlig helg så hörs vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar