Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2019-03-14

Sjuk - nu också med VAB!

Hej på dig!

Igår hördes vi inte av och det är ju mitt fel. Jag borde ha skrivit några rader. Men, jag gör det idag istället och du är ju också alltid välkommen att skriva någon rad.

Ibland är det ändå bra att jag har den här bloggen så att jag vet vad jag har gjort eller som precis nu, när jag kan läsa i min blogg från i förrgår om vad jag skulle göra.

1. Träningsprogram
2. Städa cykelrummet ✔
3. Vårda mitt yttre ✔
4. Jobba ✔
5. Tvätta ✔
6. Kika på vlogg ✔

Som ni ser i listan ovan så har jag lyckats bocka av fem av sex saker som jag skrev om senast. Bara det där träningsprogrammet kvar då. Jag är å andra sidan fortfarande sjuk så det känns inte så stressat. Men det vore ju bra att ha det klart till när jag blir frisk.

Cykelrummet har tagit en massa tid. Skulle ju bara städa men så började jag fixa lite mer. Flytta på hyllor, skruva upp en ny, flytta på viss förvaring och organisera. När vi är där så är det ju oftast för att träna, ändå så har själva träningsbiten av rummet fått stå åt sidan för annat. Men nu har jag lyft fram just träningsdelen av rummets funktion, så testcyklarna står centralt. Har fixat så mycket där nu och jag är riktigt nöjd. Det är ju ett gammalt rum i en gammal källare, så det är inte supervackert kanske men jag trivs mycket mer nu. Det är mer plats, ljusare, mer trivsamt och bra förutsättningar för att kunna träna utan att störa sig på småsaker. Mer vardagsrumskänsla än förrådskänsla, som det kanske var mer av innan.
Jag som gillar foto och sociala medier har länge stört mig på det dåliga ljuset där när jag tränar. Hur ska man då kunna ta snygga bilder liksom? Nu är också det mycket bättre. TV:n som fått flytta ner dit kommer höja min Zwift-upplevelse rätt mycket och jag har också kikat lite på Paris-Nice och vloggar där nere när jag gått runt och flyttat på saker. Plötsligt så har cykelrummet blivit ett rum som jag vill vara i, hänga med vänner, kolla på när Linda tränar eller kanske till och med skruva på någon cykel.
Det känns riktigt bra.

Något som inte riktigt känns bra är att jag inte är helt frisk än. Kort efter frukost så ringde dagis också och meddelade att Frida hade spytt, så jag fick rycka ut och hämta hem henne. Så nu är vi två hemma. Kan vi kanske få en stödlike på detta inlägg?

Är det förresten någon som behöver ett oanvänt drev med 48 tänder? BCD på 144. Den har jag haft i mitt cykelrum (i 7 år!!!) men behöver inte alls. Vill du ha den så lämna ett bud. Kommer att lägga in fler saker på min egna Köp och Sälj-sida här på bloggen allt eftersom nu. Så kika in där dom närmsta dagarna.

I kväll så ska de äldre barnen och jag ha lite hockeykväll med popcorn här hemma. Ska kolla på Leksands IF - Karlskoga. Det blir mysigt, kanske kan vi kika på hockeyn från cykelrummet...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar