Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2019-03-19

Vinst i en klungspurt!

Hej och god morgon!

Vet ni vad som hände igår då? Jo men jag vann väl en klungspurt på Zwift bara. Totalt var det nog 171 startande (det var i alla fall siffran i listan till höger när jag körde. 68 fick resultat och räknar man in alla filtrerade så var det 83 fullföljande. Av dessa så var vi 15 stycken som spurtade på slutet. Spurter i större grupper har väl normalt sett inte gått sådär bra som det gjorde igår utan jag brukar hamna någonstans i mitten, men igår så kändes klippet i benen bra och jag tajmade det hela fint. Räckte till seger! Kände annars av under loppet att jag nyligen varit sjuk och inte riktigt är i toppform. Men med ett par pigga ben kan man alltid spurta. 12 w/kg på 15 sekunder i spurten är inget man skriver Protour-kontrakt på men det var ändå en av mina bättre spurter på Zwift i alla fall och att vinna känns ju alltid bra.

Efter loppet så "trampade jag ur benen" lite i ett event, någon form av gruppcykling i halvhårt tempo. Det var ganska hårt dock och jag fick leka hjälpryttare till några som tappade gruppen. Det var ändå skoj. Stängde av cykeldatorn efter 1:40 så det blev ett riktigt långt och bra Wattbike-pass.

Det kändes så himla bra efteråt!

Winner winner chicken dinner!

Fick minst tre Wi-Fi drop outs under loppet igår, skitjobbigt då det alltid krävdes en rejäl kraftanstränging.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar