Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2019-03-06

Post Vasaloppet och semlor

Igår var det fettisdagen, det firade vi genom att göra egna semlor. Svingoda!

Hej!

Godmorgon och välkommen till en ny, härlig, dag. Kroppen har så smått börjat bli återställd från Vasaloppet. Dock är jag 1.5 kilo tyngre idag och det beror högst troligt på kroppens inflammatoriska tillstånd. Träningsvärken minskar och igår cyklade jag en halvtimme på kvällen. Doktor Tonkonogi sa på TV efter Vasaloppet att njurarna hos marathonlöpare tog så mycket stryk att man kunde likna tillståndet som hos patienter med njursvikt, så det är viktigt att dricka mycket vatten även efteråt. Han föreslog också att man gjorde någon annan fysisk aktivitet efteråt för ökad blodcirkulation och för att stimulera nervsystemet. Dock föreslog han badminton, vem kan spela badminton dom närmsta dagarna efter att ha genomfört ett Vasalopp?! Jag har cyklat, funkar bra för mig.

211 watt i 30 minuter med en snittpuls på 134. Nu är jag igång igen. Dock så sa min cykeldator att det där lilla lätta passet krävde 26 timmars återhämtning, så helt återställd är jag inte efter Vasaloppet. Men det viktiga med gårdagens pass var att komma igång och nu är jag det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar