Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2012-02-14

Raketskidorna är hämtade!

Slängde in min antika skidutrustning och åkte ut till mäktiga Skuggarvet för att hämta mina finskidor i går kväll. Dom har ju vårdats (tvångsomhändertagits) av Hans-Olov på Briko Maplus i ungefär 1½ års tid nu efter att jag lämnat dom i skidfodralet någon månad efter Vasaloppet 2010... Fick mig en uppsträckning samt en snabbkurs i vallning och skidvård av denne mycket kompetente man. Packade in finskidorna och drog till Lugnet där jag brände av fem varv på elljusspåret. Gick rätt snabbt (4.12 min/km) trots snöfall.
Är nog snart redo för en attack på träningsrekordet (3.55 min/km).
Än så länge har jag mest kört distans eller snabbdistansintensitet med några kortare hårdkörningar i stakåkningen. Tänkte försöka vänja musklerna vid denna form av arbete innan jag vilken dag som helst nu ska grisa ner mig lite med hårdkörning. Långpass står också på önskelistan.
Bilen "full" med skidgrejer

Posör med ny mössa på Lugnets elljusspår

2 kommentarer:

  1. Jag får intrycket att du behöver skidkamrater. Vi åker på lördag, antingen stångtjärn eller sundborn, på ängarna. Självklart startar vi i dagsljus, kl 7.00, -hakar du på?/stef

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oklart i dagsläget, men det låter lockande!

      Radera