Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2012-02-11

One hundred push ups

Nu kör vi!

Jag gjorde det inledande maxtestet idag och nådde 20 push ups. Imorgon kör jag igång med träningsprogrammet one hundred push ups, har dock ingen större ambition att fixa 100 utan tänkte köra detta fram till Vasaloppet. Om jag ska åka Vasaloppet så är det främst överkroppen jag behöver bli starkare i då benen och uthålligheten ändå är okej. Så för att få någon styrsel i detta så kör jag push ups och mage/rygg övningar tre dagar i veckan under de närmsta tre veckorna. Imorgon kör jag dag 1 av vecka 1 och tänkte sedan också i fortsättningen köra söndag, tisdag och torsdag. På så vis får jag minst en vilodag mellan passen och om det blir Vasaloppsstart så har jag två vilodagar från dessa övningar innan tävlingen.

Provade förresten den där övningen plankan idag för första gången någonsin och det var ju ingen barnlek direkt. Kul ändå med sådana här mätbara övningar, åtminstone om det går att mäta framsteg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar