Morrn morrn!
Dumt att ta sovmorgon bara för att det är lördag, eller hur!? Vaknade av mig själv 07:38. Ska sticka ut på ett långt distanspass snart, ska bara göra i ordning mig och annat här hemma innan jag sticker. Temperaturen visade på -13 för en halvtimme sedan men nu är det redan fyra grader varmare. Kan bli en riktigt fin dag i solen detta.
Igår kollade jag på en riktigt bra cykeltävling med spänning hela vägen igenom, Dwars door Vlaanderen som avgjordes i onsdags. Jag höll mig borta från nätet den dagen för att kunna se hela loppet på Youtube senare, och igår var det alltså dags. Om du också vill se mycket och bra cykelåkning så kolla denna:
Om ni vill kolla på bra cykling idag och inte har möjlighet att kolla in mig när jag kör distans så finns ju alltid Katalonien runt, start 15:30:
Live stream Volta Catalunya
Live stream Volta Catalunya
Live stream Volta Catalunya
Live stream Volta Catalunya
Gent Wevelgem imorgon söndag, Sändningsstart 14:20:
http://88.80.5.80/w00t/20130323/vv514d9d8481f0f949026011-547860.html
Live stream Gent Wevelgem
Live stream Gent Wevelgem
Live stream Gent Wevelgem
Live stream Gent Wevelgem
Dessutom visas också Criterium International med start 15:45 imorgon med Tobias Ludvigsson på startlinjen:
Live stream Criterium International
Live stream Criterium International
Live stream Criterium International
Live stream Criterium International
2013-03-23
2013-03-22
Tränat
Spenderade slutet av E3 Harelbeke med att se Cancellara dominera samtidigt som jag själv brände av två tjugor på 300 watt. Kändes inte som någon formtopp direkt. För mig alltså. Snittpulsen var fyra slag högre i första och tre slag högre i andra intervallen jämfört med senast när jag körde tjugor. Dagens pulssiffror blev 170 (86.7% av max) och 173 (88.3% av max). Ändå skönt att kunna dra två tjugor på 300 watt med hyfsad kontroll, då det varit lite av ett mål jag haft dom senaste tre åren...
Efter innecykel blev det lite utecykel i en timme ungefär. Stack ut på tur helt enkelt för en lite trevligare nedvarvning än det blir på en testcykel. Det är ju ändå att cykla ute som är bäst.
Efter innecykel blev det lite utecykel i en timme ungefär. Stack ut på tur helt enkelt för en lite trevligare nedvarvning än det blir på en testcykel. Det är ju ändå att cykla ute som är bäst.
SWE-Cup landsväg 2013
I natt kom meddelandet om att SWE-Cup nu är klar. Trots ny GP-Cup så ligger två av sveriges främsta GP-lopp med i programmet för SWE-Cup. Det hindrar väl i och för sig inte dom tävlingarna från att vara med i två cuper. Det är väl inte direkt några överraskningar i cup-programmet, och så här blir alltså SWE-Cup programmet för landsvägscyklisterna 2013:
14/4 Östgötaloppet
13/6 Vättern GP ( Endast Herr Elit )
30/6 Västboloppet
20/7 Ringenloppet
3/8 Kalmar GP ( Endast Herr Elit )
8/9 Anundsloppet
Nytt för i år är ett förslag som jag lämnade, det blir en lagtävling!
"Nytt för 2013 är att det kommer att finnas en lagtävling på alla deltävlingar, kort och gott är det de tre främsta i varje föreningen/lag som tar cuppoäng som räknas samman och deras gemensamma poängsumma läggs till lagtävlingen."
Vidare skriver Fredrik Lindström, från grengrupp landsväg, följande om cupen:
Det kommer att finnas bra med prispengar på alla deltävlingar till alla klasser, och det tävlas om hela 80 000 kr i slutpriser.
SWE CUP LVG har 2013 fått en bra spridning över säsongen och landet.
Poängräkningen blir som förra året: 30, 27, 24, 22, 20, 18, 16, 15, 14, 13, 12, 11, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1.
14/4 Östgötaloppet
13/6 Vättern GP ( Endast Herr Elit )
30/6 Västboloppet
20/7 Ringenloppet
3/8 Kalmar GP ( Endast Herr Elit )
8/9 Anundsloppet
Nytt för i år är ett förslag som jag lämnade, det blir en lagtävling!
"Nytt för 2013 är att det kommer att finnas en lagtävling på alla deltävlingar, kort och gott är det de tre främsta i varje föreningen/lag som tar cuppoäng som räknas samman och deras gemensamma poängsumma läggs till lagtävlingen."
Vidare skriver Fredrik Lindström, från grengrupp landsväg, följande om cupen:
Det kommer att finnas bra med prispengar på alla deltävlingar till alla klasser, och det tävlas om hela 80 000 kr i slutpriser.
SWE CUP LVG har 2013 fått en bra spridning över säsongen och landet.
Poängräkningen blir som förra året: 30, 27, 24, 22, 20, 18, 16, 15, 14, 13, 12, 11, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1.
2013-03-21
Nu har vi cyklar
God kväll!
Med lite trixande så fick jag med mig alla fyra cyklar som skulle till Falun idag i Outlandern. Så nu har alla i laget fått sina cyklar. Jag har ställt i ordning min också, efter lite laddning av batteri till växlarna, en styrlinda och lite däcklimning så är den klar. Bilder på cykeln kommer lite senare när allt är klart.
Med lite trixande så fick jag med mig alla fyra cyklar som skulle till Falun idag i Outlandern. Så nu har alla i laget fått sina cyklar. Jag har ställt i ordning min också, efter lite laddning av batteri till växlarna, en styrlinda och lite däcklimning så är den klar. Bilder på cykeln kommer lite senare när allt är klart.
GP-Cup 2013
Inga nyheter om SWE-Cup landsväg ännu, men idag skrev Cyclesport att det ser ut att bli en Grand Prix-cup redan i sommar som några arrangörer av så kallade GP-lopp skall arrangera. GP-lopp är alltså oftast stadstävlingar, ibland går dom på industriområden också, som gemensamt har att det är korta varv, många varv och en tävlingstid runt timmen.
Före detta styrelseledamoten hos SCF, Thomas Rehn, tycks vara lite av spindeln i GP-Cup-nätet:
"Han avslöjar dock att det först och främst handlar om etablerade lopp och erfarna arrangörer.
Vi lovar återkomma inom kort med mer information och vi hoppas det blir åtta eller nio deltävlingar i GP-cupen, förklarar han." Källa: Cyclesport.se
Det blir alltså ingen förbundscup (SWE-Cup) utan en helt egen cup. Lite som Mitsubishi MTB Challenge är nu och som CX-Cupen var förut när jag skötte den.
Före detta styrelseledamoten hos SCF, Thomas Rehn, tycks vara lite av spindeln i GP-Cup-nätet:
"Han avslöjar dock att det först och främst handlar om etablerade lopp och erfarna arrangörer.
Vi lovar återkomma inom kort med mer information och vi hoppas det blir åtta eller nio deltävlingar i GP-cupen, förklarar han." Källa: Cyclesport.se
Det blir alltså ingen förbundscup (SWE-Cup) utan en helt egen cup. Lite som Mitsubishi MTB Challenge är nu och som CX-Cupen var förut när jag skötte den.
Kaosmorgon
Bild från dagiset igår
Vaknade i tid i morse, grabben kom och satte sig bredvid mig och sedan somnade jag... Vaknade en halvtimme senare och hade då betydligt mindre tid på mig än önskvärt för att hinna med allt. Skulle dessutom lämna ett par hjul till Pontus Kastemyr som ska ner å troligtvis köra dom på Paris-Roubaix. Eftersom jag är en lim-fantom så hade jag givetvis limmat fast crossdäcken något överjävulskt på fälgarna. Så det tog sin lilla tid att få loss dom kan jag lova. Fick loss däcken, slängde in ungar och hjul i bilen och drog iväg till dagis. Dit kom vi 5-6 minuter sent men ingen skada skedd. Sedan iväg till Kastemyrs för att lämna hjulen innan jag med ett tankstopp kunde styra bilen till jobbet.
Vaknade i tid i morse, grabben kom och satte sig bredvid mig och sedan somnade jag... Vaknade en halvtimme senare och hade då betydligt mindre tid på mig än önskvärt för att hinna med allt. Skulle dessutom lämna ett par hjul till Pontus Kastemyr som ska ner å troligtvis köra dom på Paris-Roubaix. Eftersom jag är en lim-fantom så hade jag givetvis limmat fast crossdäcken något överjävulskt på fälgarna. Så det tog sin lilla tid att få loss dom kan jag lova. Fick loss däcken, slängde in ungar och hjul i bilen och drog iväg till dagis. Dit kom vi 5-6 minuter sent men ingen skada skedd. Sedan iväg till Kastemyrs för att lämna hjulen innan jag med ett tankstopp kunde styra bilen till jobbet.
Etiketter:
Cykling
2013-03-20
Tempopendling!
Idag har jag utsatt mig för kanske den bästa träningsformen, nämligen tempopendling. Jag har väl aldrig varit så stark på Finnmarksturen, som jag var den sommaren då jag först hade lagt av och sedan tempopendlade till jobbet i 1½ månad från och med juli månad. Det var länge sedan jag cyklade till jobbet nu. Min nya testcykel, nya bil och frugans arbetstider har inte bjudit in till så mycket cykelpendlande. Men jag har letat efter passande dagar nu på slutet och idag tyckte jag att det verkade som en bra dag att cykla till jobbet. I morse cyklade jag i medvind, lätt och fint gick det. Skönt att spinna ur benen lite efter gårdagens hårda intervaller på testcykeln. När jag sedan skulle hem så såg jag till att det blev lite extra stressigt så jag verkligen inte skulle hålla igen. Och så tempopendlade jag till dagis. Så gött stum jag blev då! Flera gånger om dessutom.
Myscyklingen till jobbet
Motvind och bråttom hem, då är det lätt att bli trött. 169 i snittpuls motsvarar 86.2% av maxpuls.
Puls OCH höjdkurva i ett, sug på den ni!
Myscyklingen till jobbet
Motvind och bråttom hem, då är det lätt att bli trött. 169 i snittpuls motsvarar 86.2% av maxpuls.
Puls OCH höjdkurva i ett, sug på den ni!
Etiketter:
Cykling,
Tempopendling
Prenumerera på:
Kommentarer (Atom)




