Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2013-07-15

Sjulsarvsbacken

Klassisk backe i direkt anslutning till Lugnets Riksskidstadion. Har använts till många cykeltävlingar och varit startbacke åt Långa Lugnet i många år. Landsvägs-SM har också använt sig denna backe. Den är inte så lång, men brant och det brantaste partiet är på första halvan så det nyper till rejält tidigt i backen och sedan ska man orka trycka på i resten av backen också.

Avstånd fågelvägen från Stora torget: 2.2 km.
Längd: ca: 0.6 km (enligt STRAVA)
Stigning: 51 höjdmeter (enligt STRAVA)
Snittlutning: 9.3% (enligt STRAVA)
Karta och banprofil

Start vid den gröna markeringen

Mål i höjd med telefonstolpen på vänster sida

Jag har ännu inga tider med stillastående start, men dessa tre bästatider har jag plockat från STRAVA där det har varit flygande start:
1.23 min Fredrik Carls 130713
1.26 min Hannes Bergström Frisk 120919
1.27 min Henrik Öijer 130714

Här är Sjulsarvsbacken som segment på STRAVA:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar