Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2013-07-05

Bättre ben

Sliten gubbe i retrotröja

Vinden kom från sydväst idag, vilket betydde medvind till Sundborn, sida mot till Skuggarvet och avslut med motvind.

Senast jag körde Skuggarvstempot så tog jag mig runt på 31:50. Det var samma vecka som Vätternrundan och det var ett formbesked som skvallrade om att formen var ganska långt borta. Tidigare i år hade jag kört på 32:50 och 32:03, så det har verkligen inte varit något bra Skuggarvstempoår för mig. Idag klämde jag till med 30:31 vilket är en godkänd tid. Under 30 är riktigt bra, och dit kanske jag når om inte allt för lång tid. Snittpulsen idag landade bara på 85%, så det borde ha funnits mer att ge. 19:e bästa tid av 49 sparade tider.

Inför Vätternrundan så kände jag mig i usel form och hade gjort så i några veckor, till Solleröloppet och SM veckan efter kändes det något bättre. Tävlingen i Burseryd bjöd väl inte på någon succé, men fortfarande en höjning av lägstanivån. Denna vecka har jag kört dalacupen i tisdags med ganska sega ben, troligtvis på grund av tävlingen i Burseryd med efterföljande vilodag. Under Vansbro Bianchi 120 i onsdags så kändes faktiskt benen rätt så bra på slutet. Den här perioden med lopp som både varit långa och hårda har varit bra för mig. Jag gillar att köra mycket och hårt och har i många år känt att jag behöver det för att prestera. Nu är det två veckor kvar till nästa race och med några hårda pass så borde formen ha hittat tillbaka ordentligt till dess.

Nu håller vi tummarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar