Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2011-06-01

Intervallpendling

Vaknade upp efter att ha försovit mig(!) och såg att det var blött ute, vad hände med högsommarvädret vi hade igår? Tänkte ett tag ställa in cyklingen, cykeln var ju så ren och fin och en busstur är ju aldrig fel. Jag bestämde mig för det enda rätta och la tillbaka Bianchi-kläderna. Dom vill jag ju inte skita ner... Tog fram lite gamla Falu CK kläder istället och svidade om. På väg mot jobbet gjorde jag nästa smarta val och skippade grusvägarna och körde enbart asfalt. Det blev naturliga intervaller längs den kuperade Gamla Leksandsvägen och efter 11 km blev cykelbanan plötsligt torr också. Kom trött och nästan helt ren till jobbet efter intervaller och en pace-avslutning i +50km/h. Nu är det dags att stämpla in, skönt att bestämma sina egna arbetstider så en liten försovning inte gör någonting.

Ingen kul passage vid kantvind...

Wroooom! Toppade 57.6 km/h här bakom.

1 kommentar:

  1. We thought your bike needed some spicing up! :) Check it here: http://ow.ly/i/ck0V

    SvaraRadera