Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2011-06-23

Orsa Björnpark

Vi åkte ju till Orsa Grönklitt igår för ett besök i Björnparken. Dit borde man köra en etapp i ett landsvägslopp. Fin natur, fina byar kring Orsa och fin backe upp till Grönklitt.
Ser ni vargen? DET GJORDE INTE JAG HELLER!!!

Men björnen var inte så skygg inte, och många var dom.

Denna rackare skrämde livet ur de stora tjejerna... Björnar, tigrar och annat skrämdes tydligen inte men en trollslända fick dom att skrika.

Attack!

Det här tiger vi om...

Njuter av utsikten

Utsikt från en hög punkt av parken

Isbjörnen var en duktig simmare och hyfsat stor

Jag finns alltid där för mina barn, som när de inte vill äta upp sina glassar...

En trevlig dag i parken. Jobbigt att putta barnvagnen upp för dom branta backarna, men det ger ju bra träning. Trist att inte se några vargar, det hade jag sett fram emot. Järv kollade vi inte ens efter då det börjat regna då och vi hade tagit sikte mot utgången. Tigrarna var nog lite av familjens favoritdjur och om man inte orkar gå runt hela parken eller inte ser några djur så finns dom också i uppstoppat format...
Det fanns en Monark där också där man kunde mäta sin snabbhet mot en björn. Mus, ekorre, grävling, människa eller björn var nivåerna och jag kan inte säga att jag är speciellt imponerad av björnarnas fysik...

1 kommentar: