Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2010-11-23

Skidpremiär FTW!

Klockan 21:45 idag var det dags för vinterns skidpremiär med skidor av senaste modell

Lugnets skidstadion i all sin prakt.

Ni kanske undrar hur länge/mycket jag åkte? Jorå så att. Det blev fem varv runt Lugnets spår. Det gör ni väl inte om i första taget? Nu är det ju som så att spåret bara mäter 500 meter, men det tar givetvis inte bort bragdstämpeln från min insats. Ett tag funderade jag på två varv till, men så kom jag på att det ju faktiskt är mer än fyra år kvar till VM på hemmaplan. Dumt att bränna allt krut nu liksom. Så det blev en kvarts skidande. Jag skulle kunna säga att jag åkte så lite för att jag är klok och inte vill dra på mig skador så här i början, utan jag öppnar lugnt och stegrar träningen allt eftersom. Men egentligen hade jag inte så mycket mer tid och det var rätt tråkigt att åka runt nere i stadion. Att det gick en aning långsamt förklaras givetvis med hård vind, nysnö från kanonerna i spåren, inget fäste, gamla skidor, dåligt glid och så vidare.
Hellre lite träning än ingen träning!

4 kommentarer: