Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2010-11-09

Hoppas på fransk vinter

17:e januari i år såg det ut så här på ett av mina få cykelturer ute. Idag lär snön komma till byn om man skall tro väderprognosen. Själv hoppas jag lite på en fransk vinter då jag för tillfället bara har franska vinterhandskar, och de klarar inte riktigt av nordiskt vinterklimat. Har hittat en (1) riktig vinterhandske, så jag hoppas och tror att det inte blir för kallt i kväll. Igår när jag kollade väderprognosen skulle det börja snöa natten till imorgon, nu ser det snarare ut att börja snöa i eftermiddag. Vilket betyder att jag kommer cykla hem i snö eftersom jag slutar 20:00. Fint förvisso, men mina franska MTB-däck är väl inte direkt vinterväglagsanpassade. Blankslitet bakdäck och inga dubbar så långt ögat kan nå. Känner mig lite som bilisterna som blir överraskade över första snön/halkan. Nu är det vinter, och jag är inte redo!
På önskelistan:
Vintercykel
Dubbdäck
Pannlampa
Vintercykelhandskar
Skärmar
Vad önskar ni er för erat idrottsutövande i vinter?

5 kommentarer:

  1. Adam steens slampigaste tävlingsdräkt.

    SvaraRadera
  2. Här i Skaraborg råder det full snökaos. Glad att jag har simning samt styrketräning på schemat idag =)

    SvaraRadera
  3. eftersom jag redan har allt ovanstående önskar jag mig dina ben.

    Bra ben har man alltid nytta av. Även om dina kanske är något blekare än mina:)

    SvaraRadera