Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2019-04-17

Velodromen i Sineu, torget i Petra och en vlog från Mallorca!

Morgonrull bakom tre danskar.

Nypallad apelsin!

Jag körde velodrom igår, det finns en utomhus velodrom i Sineu som vi passade på att besöka. Linda gillade det skarpt!

Min Garmin hittade en väg som var en grusväg som sedan övergick i något som verkade vara cement blandat med stora stenar. Brant var den också bitvis. Äventyrscykling!

På väg utför efter att ha varit upp till Santuari de Bonany.

En cool cyklist i Petra!

Gårdagens macka.

I början av passet tog vi rulle på tre danska pensionärer, på slutet av passet låg vi på rulle på tre tjeckiska triatleter istället. Lite fartskillnad.

Linda kunde inte låta bli att attackera dom på slutet...

Ett par bilder på mig, som Linda tagit. Det var kanske den varmaste dagen hittills med temperaturer runt 23 grader. Benvärmarna åkte av under andra halvan av passet.



Hej och god morgon!

Ny dag, nya möjligheter. Idag ska vi ta oss till pizzerian i Fornalutx. Om ni frågar mig så är det höjdpunkten på hela resan. Förra gången vi var här så bonkade jag i bergen, vi stannade vid den där pizzerian men då hade dom precis slutat med mat för dagen (det gäller att vara där mellan 12 och 16...). 

Igår så var Linda lite bättre igen så vi tog en lugn tur med några delmål. Som velodromen i Sineu och torget i Petra. Klassiska stopp för svenska cyklister på Mallorca, men jag hade inte varit där förut. Vid velodromen så träffade vi Pölder med sällskap och i Petra såg vi ett gäng SMACK-cyklister. Man träffar fler svenska cyklister här nere än vad man gör på vägarna hemma.

När vi är här så ritar vi in rutterna i Garmin Connect. Ibland väljer Garmin vägar som kanske inte är vägar som man skulle ha valt om man känner till dom. Som den där branta backen där ovan. Annars så är det ju guld värt och man kan komma bort från dom större vägarna men ändå ha en plan och en sträcka att följa.

Idag väntar mer berg, jag älskar berg. Kommer bli najs.

Har gjort en mixtape från dom första tre dagarna här på Mallorca också, ingen vanlig vlogg utan mer lite olika klipp sammansatta till en video. Se den nedan om ni vill:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar