Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2009-07-14

Finfrämmat


Erik Dahlberg, Niklas Gustavsson och Pontus Johansson var just förbi. Pontus behövde låna ett par skor och jag bjuckade på ett par fräscha pjuck från 2004. De ska möta upp Lars Bleckur och Calle Friberg tror jag. Kanske fler också blir med. Läste på Mikael Salomonssons blogg att han skulle upp med mysfarbrorn Magnus Darvell. Det slits på Lugnet-terrängen i dessa dagar. Själv vet jag inte när jag ska dit. Men någon gång idag blir det. Får kanske spontansällskap, eftersom många tycks vilja nöta Falurötter.

6 kommentarer:

  1. Vart kan man få mer info om SM dagarna? Och har du något smultronställe du tror man kan få se lite action på som åskådare? :)

    Funderar på att försöka ta mig till Falun och avundas ert slitande.

    SvaraRadera
  2. Fint, gjorde just lite reklam för SM till en butik i Falun. :D

    Jesper: Självklart ska du komma till Falun och SM. Jag satsar på Jungfruberget på torsdag morgon innan tempot börjar och sen blir det träning på SMbanan på fredag efter de tävlat klart. Säg till om du vill hänga med.

    SvaraRadera
  3. Info hittar du på arrangören, Bancykelklubbens hemsida: http://www1.idrottonline.se/templates/News.aspx?id=304033

    Karta över "långa" XC-banan finns här: http://www1.idrottonline.se/ImageVault/Images/id_165240/ImageVaultHandler.aspx
    Jag skulle som åskådare leta mig till den plats där det står 2 km. Då får man se cyklisterna komma upp från första slingan och sedan kasta sig utför igen. Sedan kommer cyklisterna upp igen till samma ställe strax efteråt och så har man utförsåkningen från slinga två där också. Sedan kanske gå dit där det står "hus" på kartan, söder om 2 km, för att spana över till andra sidan hopplandningen och se cyklisterna svettas i backen där.

    SvaraRadera
  4. Öijer: Tack för tipset/informationen och lycka till!

    Jonas: Tar jag mig dit blir det cykellöst iår. Men tack för inbjudan! Vi ses eventuellt i spåren om inte annat! :)

    SvaraRadera
  5. Tack för lånet av skona! dom var gryma;)

    SvaraRadera
  6. Jesper: Du får låna Öijers träningscykel då. :D

    SvaraRadera