Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2017-05-04

Lite blandat

Hej och god kväll!

Jag såg på Twitter här om dagen att franske Robert Marchand är äldste tävlingscyklisten någonsin. Med sina 105 år så körde han 22.547 kilometer på en timme i en fransk velodrom vilket innebär nytt världsrekord i klassen herrar 105... Mäkta imponerande. UCI skapade klassen Herrar 100 när Robert skulle göra ett rekordförsök. År 2014 så satte han det nuvarande rekordet för herrar 100 då han trampade 26.925 kilometer.
_________

En annan som har framtiden för sig är 8-årige Theo som i denna video visar hur man lär sig att göra backflip med sin cykel. Det gäller väl bara att våga antar jag, tyvärr är jag nog inte lika modig som Theo:

_________

Har du akademisk examen i ekonomi eller data, kan engelska och franska, har dokumenterad erfarenhet av att bygga upp och leda administrativa processer, gillar att uppträda inför publik, är skribent, har dokumenterad erfarenhet av att leda och styra IT-utveckling, är före detta elitidrottare (helst inom cykel) och helst också haft en chefsbefattning med personalansvar tidigare?

Då kanske du kan vara den Svenska Cykelförbundet söker som ny generalsekreterare. Antagligen så ska du utgå från Stockholm också, men det framgick inte i beskrivningen. Det är ju ingen dålig kravspec dom författat på förbundet, men lyckas man hitta en person med alla dom egenskaperna så får vi väl hoppas att det är en vettig människa också. Det vore ju inte helt fel.

Jag hade gärna haft det jobbet, men det faller på franskan...
________

På lördag är det dags för Lidingöloppet MTB. Jag börjar bli taggad, börjar ni också bli det? Kom gärna ut till Lidingö om ni är i närheten och inte ska tävla. Det är ju alltid skoj att hänga på cykeltävling och om du har tid och lust så kan du få langa till mig också.... Det kommer bli grymt skoj och säg gärna hej om du ser mig!
Ni som har tänkt köra loppet kan ju alltid ladda upp med min video från loppet 2015:

________

Igår kväll/natt så körde jag Monark. Det blev bara en dryg halvtimme, benen var slitna från långpasset i förrgår. Men, ni vet hur det är: "Lite träning är bättre än ingen träning". Idag kör jag vilodag och imorgon ska jag försöka få till ett väckningspass inför helgen på morgonen. Det är bäddat för pigga ben på lördag!
________

Skiftade till sommardäck på bilen idag, eller far och son Steen på Bilfix Falun skiftade däck åt mig. Det var väl dags nu?
________

Det dundrar förbi en massa sportiga cyklister utanför mitt hus om dagarna, älskar´t! Det är liksom inspiration och motivation varje dag att se så många cykla förbi.
________

Fick ett paket med en törstsläckare från Powerbar idag, prefekt tajming inför Lidingöloppet MTB!
________
Nu ska jag packa ihop mina pinaler så jag är redo för avresa imorgon, vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar