Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2017-05-17

Möte med Vasaloppet!

Hej och god kväll!

Linda tvingar mig att blogga här, hon har anlänt till Falun nu under aftonen och sitter här bredvid mig och förgyller tillvaron på Gamla Grycksbovägen. Jag har ju slarvat lite med bloggandet på sistone och senaste inlägget kom i måndags morse, alltså ungefär 60 timmar sedan.

Tänkte nu när jag skulle testa det här med att blogga igen att jag behövde någon bild också men kom väl på att jag tog några bilder när Linda och jag körde väckninspass i Skövde som jag inte har publicerat annat än på Instagram.
Där var det fint! Bilden på mig har Linda tagit.

Förutom slarvandet med bloggeriet så har jag också "slarvat" med träningen. Tre vilodagar efter Billingeracet men idag tog jag också och stoppade den negativa spriralen. Mycket tack vare att Linda är här och var med barnen så jag kunde träna i lugn och ro. Jag har väl kunnat träna tidigare dagar också men då skulle det bli sent och jag har varit något så in i vassen trött på sistone. Sådär så man somnar i soffan med barnen lekandes runt en.
Träningen idag gick för övrigt dåligt, så det blir ingen roman om det.

Med hjälp av coach Linda så ska det nog kunna bli ordning på mig igen. I natt ska vi sova typ ganska länge och imorgon ska vi cykla på Långa Lugnets bana efter jobbet. Sedan kanske sova mycket igen till fredagen och så vidare. Jag behöver sova. Jag behöver också träna. Då mår jag som bäst!

Idag var jag, som rubriken skvallrar om, på möte med Vasaloppet. Men det var inte i egenskap av cyklist eller som någon cykelrepresentant utan det var med jobbet. Så vi pratade mest transporter. Jag snappade ändå upp lite annat också. Som att man håller på att bygga på en ändring av Cykelvasabanan, till det mycket bättre! Det är 1500 fler anmälda till cykelloppen idag än det var motsvarande dag förra året. Cyklister som skräpar ner kommer bestraffas med stora tidstillägg och man kommer ha filmkameror ute längs banan för att dokumentera fuskare. Ja, å så handlade mötet mest om annat som sagt.

Nu har ni fått ett livstecken från mig (inte för att ni direkt ha verkat vara oroliga för mig, men ändå) och nu ska jag väl se till att göra kväll här så det blir sova av någon gång. Vi hörs väl snart igen?!

1 kommentar: