Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-09-11

Vann inte Långlopps-sm!

Törstig kille.

Hej cykelvänner!

Long time no blogg, men nu är jag tillbaka. Är på väg hem från Ånnaboda och Bergslagsloppet nu. Bergslagsloppet som alltså också var långlopps-sm. Tävlingen bjöd på ett par rejäla skrällar då jag dels inte vann tävlingen och också att jag punkterade efter bara 17 km. Hade väl inte världens bästa ben ändå så det var väl inte hela världen. Kunde ändå ta ut mig ganska bra trots dåliga ben och med mindre draghjälp än normalt så hamnade snittpulsen på 170 (88.5% av max). Det tog faktiskt dryga två mil innan jag kom ifatt någon för första gången. Det är väl nackdelen med att köra långlopp med små startfält det, att det blir så tomt i skogen.

Banan var fin och kuperad. Ganska långa backar också vilket uppskattades! Eftersom jag punkterat två år i rad här så lär jag väl komma tillbaka nästa år och försöka få revansch tredje gången gillt.

Trots dåligt resultat så har helgen varit riktigt bra. Tack till Ola och Linda för hjälp med langning +ANNAT!

Nu väntar Västgötaloppet som nästa tävling för min del. Lite bättre form och nya däck så kan nog det där gå bra!

Resultat herrar:
1. Emil Lindgren
2. Michael Olsson
3. Matthias Wengelin

Resultat damer:
1. Jennie Stenerhag
2. Nellie Larsson
3. Åsa Erlandsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar