Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-09-23

En heldag på resande fot

Cyklist på väg.

God helg, cykelvänner!

Idag tar jag mig från Falun till Ulricehamn, en resa som enligt Google Maps ska ta lite drygt fem timmar. I själva verket så kommer den att ta mig ganska precis nio timmar. Oklart om det är bra för cykelformen, dessutom så hinner jag inte med något väckningspass.

Anledningen till att resan tar så lång tid beror på att jag tog en lång omväg via Uppsala för att lämna barnen.
Eftersom jag då skulle passera Stockholm så tänkte jag hämta ut ett paket där men fick ej då avsändaren hade angett fel mottagare...
När jag hade påbörjat resan och lämnat Falun så kom jag på att jag på att jag kunde klämma in ett cykelrelaterat möte i Stockholm också. Lyckades klämma in även det och det var skönt att äntligen ha fått till det. Eftersom jag ändå var i Stockholm och irrade så köpte jag ett nytt däck till mitt bakhjul. Har nu köpt godis, Coca Cola och stansat däcket på en mack utanför Norrköping.

Lite smådryg dag men det blir väl desto härligare att komma fram till hotellet sen. Ska bli kul att tävla imorgon också även om träningen gått sådär på slutet.

Full fart framåt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar