Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-09-08

En bättre morgon

Tre bilder från Le Peloton Falu i morse, tagna med min Garmin VIRB XE.

Godkväll, kära cykelvänner!

I morse var det ju Le Peloton och jag höll på att missa hela landsvägsavslutningen. Hade ställt mobilen på 05:05 och vaknade med ett ryck 05:33. Helvete! Upp fort som bara den och hoppade i diverse cykelkläder. Fem plusgrader på termometern så det fick bli mycket kläder idag (andra som var med verkade dock inte så bekymrade av kylan). Sedan skulle jag pumpa tubdäcken som tappat mycket luft. Insåg då att pumpen är hos Jonatan Steen så med en liten minipump försökte jag pumpa upp däcken så gott det gick. När jag så skulle smörja kedjan så insåg jag att mina Garmin Vector 2 satt kvar på min testcykel. TOTAL PANIK. Gav upp ett par gånger om och kände väl att jag inte skulle hinna dit. Samlingen och avfärden var ju 06:00. Fixade med pedalerna, pumpade däcken lite till.

Tänkte att när jag ändå gjort mig i ordning så får jag väl passa på att åtminstone träna lite själv då. Tänkte till ett varv extra om jag kunde genskjuta dom någonstans och därmed kanske hinna ikapp. Eller om jag typ skulle åka varvet baklänges och möta dom. Då insåg jag att jag ju faktiskt kunde slänga in cykeln i bilen och antagligen hinna ikapp och förbi dom strax utanför Falun. Man börjar nämligen rundan med ganska lugn cykling ut ur stan och upp för en lång backe. Plattan i mattan och jag passerade dom ganska snart. Körde en bit upp i backen till ett ställe där jag kunde parkera bilen. Slet ut cykeln och pumpade däcken lite till. Ställde in vinklarna på Vector 2-pedalerna och där kom dom. Började rulla med dom men stannade till för att kalibrera pedalerna. Sedan ikapp igen och jag var med, bara några hundra meter från "starten".

Strax innan starten.

Ännu mer strax innan starten.

Efter andra fartsträckan.

Jonas "Le Peloton" var givetvis i högform (som alltid) och lät oss andra smaka en del på hans fruktansvärda vridmoment. Bakom honom så var det väl Jonas Djurback och jag som fick komma längst fram flest gånger. I Hinsnoret så svängde Djurback av. Ett par gubbar hängdes av in i motlutet som följde och vi blev tre längst fram där Jonas körde partempo med mig. Eller Jonas körde tempo och jag kom fram och sänkte farten ibland.
Ändå klart mycket bättre än dom senaste gångerna då jag blivit avhängd.

Med i matchen och så vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar