Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-09-09

Det blir Bergslagsloppet / Långlopps-SM!

Jonatan Steen och jag innan start på Långlopps-SM/Bergslagsloppet i fjol.

Hej vänner!

Jag har bestämt mig för att köra Bergslagsloppet i helgen, är också anmäld och klar. I fjol så punkterade jag ju redan på första grusvägarna och fick stanna på första stigen för att laga. Sedan så avlöste dom luftrelaterade problemen varandra fram till halva loppet ungefär där jag lyckades få en slang av en vänlig människa. Totalt hade jag 42 minuter under fjolårets tävling där jag stod stilla. Hjälpte en annan cyklist fixa sitt kedjebrott också...

Så nu ska jag dit för att ta revansch! Det kan väl omöjligtvis gå sämre i alla fall?

Jag minns banan som fin och varierad. Jag gillar också organisationer som satsar och vill göra någonting riktigt bra. Själva tävlingsområdet är också riktigt grymt för MTB-arrangemang.Nu kör dom Långlopps-SM för andra året i rad och om jag fick bestämma något så skulle dom kunna få ha Långlopps-SM flera år i rad. Då vet man liksom att det blir av och att det är en arrangör som vet vad det handlar om.

Jag ser riktigt mycket fram emot helgen, ses vi där?!

2 kommentarer:

  1. Går nog bättre i år ska du se, kör hårt och behåll luften :-)
    Jag siktar mot nästa år..

    SvaraRadera