Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-04-24

Distans på Långa Lugnet

Hej Cykelvänner!

Hade egentligen planerat för en heldag i Mora med tre barn, varav ett som innebandyspelare på Buster Cup. Men nu blev det inte så utan istället fick jag möjligheten att cykla distans och en sådan möjlighet får man ju bara inte missa. 

Styrde upp mot Lugnet för lite nötande på Långa Lugnet-banan igen. Det är ju lika bra att träna på banan inför tävlingen så att jag tar vara på den fördel som hemmaplan ger. Tyvärr så skulle det lekas krig på övningsområdet och även om jag inte hörde något pangande så kändes det dumt att chansa med tanke på skarpladdade vapen, så jag körde runt skjutövningsområdet. 

Robert Österling hörde av sig och frågade om jag ville cykla. Jag svarade att jag var på Lugnet och att han skulle komma dit. Så efter ungefär en timmes cyklande så träffades vi och jag fick sällskap! 

Redo för cykling.

Loop 2. Tror jag. Det tycks vara lite hemligt det där. Innan jag mötte Robban så hann jag cykla lite på Jungfruberget och ut på loop 1.

Mötte två hästar (med ryttare på) i skogen och stannade till och pratade högt och vänligt för att hästarna skulle chilla lite. Tyvärr lugnade hästarna aldrig ner sig utan de stampade mest runt där borta.

Så jag föreslog att jag skulle gå ut i skogen mot en väg istället så att de kunde passera utan att jag stod där och såg ut som en läskig utomjording. Det gäller ju att visa varandra respekt och vara ödmjuk i "trafiken".

Fick lite snö och hagel på mig idag. Ändå verkar ju vi i Falun ha klarat oss ganska lindrigt idag om jag ska tro allt jag läst på sociala medier. Tydligen så ställdes en massa klasser in på Kinnekulle idag på grund av snö. Synd det, hade blivit episka tävlingar annars.

Inte många minuter senare så var det soligt och varmt igen.

På Lugnet så finns det bitvis väldigt mycket snö kvar. Här är det väl ungefär två meter djup snö...

Robban ute på slinga två. Lite längre upp i backen ser ni en annan cyklist. Kul det där med att man möter andra cyklister ute i skogarna när man tränar nu för tiden. Det hände ju typ aldrig förr.

Idag hade jag med mig både nöd-gel och en powerbar. Körde ju ett slaktpass igår och hade ätit en rätt snål frukost i morse. Det hann bli så pass illa så att Robban frågade mig om jag ville ha en gel innan jag tog den där. Robban som påstår sig vara otränad är ju talang å så, verkar dessutom som om dom där Le Peloton-cyklingarna varit bra för honom...

Idag hade jag alltså ingen vidare känsla. Benen var styva, stela och jag kände mig som ett kylskåp på cykeln. Men bara man vet varför så är det ju inte så farligt. Så jag fortsätter att grisa på ett tag till.

Imorgon tänkte jag köra backintervaller innan jobbet. Siktar på att rulla härifrån ca: 05:30 om någon vill haka på?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar