Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2014-08-13

Istället för kvällscykling samt info om CX-Cupen 2014

Hej!

Klockan är strax efter fyra och jag sitter vid datorn med min frukost. Kan inte cykla i kväll på grund av ett jobbmöte som börjar klockan 19, så jag tänkte sticka ut så fort det blir ljust istället. Solen ska gå upp klockan fem, men jag gissar att det börjar ljusna en liten stund innan. "Tidig" start på Cykelvasan känns ju inte som något problem för mig.

Robin Hedström  tipsade mig om den här sidan igår: http://www.stickboybike.com/2014/08/sneak-peak-2015-bianchi-bicycles.html Där kan man bland annat läsa om Bianchis nya kolfibercross med skivbromsar: Zolder.

Igår kväll så kom äntligen lite mer info angående CX-Cupen 2015. Det blir följande tävlingar som ingår i cupen:
4 okt Stockholm CRT & Tullinge SK CX-Cup
5 okt Stockholm CK CX & CK Valhall CX-Cup
18 okt Alingsås Alingsås SC CX-Cup
19 okt Alingsås Alingsås SC CX-Cup
1 nov VAKANT CX-Cup
2 nov Eskilstuna Eskilstuna CK CX-Cup
15 nov Göteborg Göteborgs CK SM
16 nov Göteborg Göteborts CK CX-Cup
Här kan du läsa om cupbestämmelserna för 2015, så ni vet vad som gäller: http://iof1.idrottonline.se/SvenskaCykelforbundet/Grenar/Cyclo-cross/SWECUPCyclo-cross/Cupbestammelser20142015/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar