Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2011-10-23

Träningsrapport

Plötsligt så fick jag nästan tre timmar cykling att njuta av idag, fick givetvis rutt-panik då eftersom jag givetvis ville få in en stor portion himmelrike i turen. Och tiden tickade ner samtidigt som jag funderade. När jag hade rullat ut på vändplanen, Garmin letade satelliter och Tri-Lina blåste förbi så hade jag fortfarande inte bestämt mig. Men ungefär samtidigt som Garmin hittade satelliterna så bestämde jag mig för att köra på säkra kort: populära Falu-klassiker som Gamla Fruns väg, Törnbergs väg och Sågmyra-backen till Solarvet. Eftersom jag tränar så sällan och inte direkt är i behov av återhämtningscykling så blev det ganska hög intensitet då och då. Det är ju så himla fint att bli trött i benen ändå! Förra veckan när jag cyklade till Tällberg så tröttnade benen efter ca: 1.40, idag höll dom ihop till 2.10 ungefär och sedan var dom inte riktigt lika mosade som förra veckan. Det går åt rätt håll. När jag nästan var i Grycksbo så mötte jag ett gulklätt par som var ute och cyklade MTB, inte illa att se tre cyklister ute den 23:e oktober inte. Turen gick på ungefär lika stor del grusväg som asfalt med en bit skogsväg och så Törnbergs väg. Hade tänkt åka banvallen från Sågmyra och hem men när jag var i Sågmyra så hade jag tillräckligt med tid kvar på klockan för att göra om rutten något och tog backen via Solarvet till Rexbo. Där vann jag ju en TCT-deltävling i somras och det kan inte vara fel att reka lite ytterligare inför nästa TCT-säsong så jag kan försvara den segern. Med 26 km kvar så hade jag en snitthastighet på 24.8 km/h, bestämde mig för att försöka komma över 26 och lyckades! Snittpulsen under passet landade på 78.6%.

Den här har ni sett, slutet av Gamla Fruns väg

Törnbergs väg

En liten mysbacke direkt norr om Bjursås

Det där måste vara Falu Kommuns minsta häst (ponny)! Lite högre än ett 26" hjul men inte riktigt en 29:a, troligtvis någonstans kring 650B skulle jag tro. 

På väg från Solarvet till Rexbo. Fint väder idag också, sommarhandskar och inga skoöverdrag!  

Här har ni lite Garmin-godis att gotta er i:
Bra foto, synd bara att jag inte skuggade max-siffrorna. Men det va 49.5 km/h och 187 i puls.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar