Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2010-07-15

Ensamcykling = äventyr

Testade att åka Kvarnsveden - Gamla Leksandsvägen hem idag. Hade av någon härlig anledning motvind hem också. Annars brukar motvind bara vara morgoncyklingens melodi. Trots mot/sidvind och mer kuperad terräng tog den vägen 1.03.53 med snitt/maxpuls 132/156. Temperaturen var 24 grader och jag fick besegra 175 höjdmeter. Detta betyder att det finns minst fyra olika alternativ att pendla på som tar ungefär lika lång tid.
Dagens stora nyhet är annars att jag är uttagen till laget som skall representera Sverige vid Mountainbike-VM i höst. Förbundskapten Fredrik Ericsson ringde när jag var på väg hem från jobbet för att ge mig den glada nyheten. Kanindräkten som man har när man är maskot står förbundet för. Allt jag behöver betala är bara resa, boende och mat.

2 kommentarer:

  1. Det låter ju rättså trevligt det där. Men är det inte onödigt tungt att sitta och nöta väg på såpass mönstrade MTB-däck varje dag?

    /Erik W

    SvaraRadera
  2. Ungefär en fjärdedel av den vanliga pendlingsvägen är på grus. Det är ju dessutom trevligt med lite motstånd på "träningarna". Men visst, en cross hade ju varit mysigt.

    SvaraRadera