Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-04-20

Ebbahs cykelträning

Hej!

Jag cyklade till jobbet och hem igen idag. På väg hem så kände jag mig helt dränerad på energi och har haft mjölksyrakänsla i benen sedan dess. Tar därför en vilodag imorgon och ser om det kan göra mig till människa igen. När jag kom hem från jobbet så tog jag en macka och så drog Ebbah och jag upp till Lugnet för hennes cykelträning. 18:00 måndagar för den som har barn (eller kanske är barn) och vill cykla. Ebbah sa förra gången att hon ville prova att cykla en grupp högre upp i åldersindelningen. Alltså röd grupp istället för blå. För att se så att det gick bra så hängde jag med runt idag och visst gick det bra. Övningar och lekar tycker hon inte är lika kul som att bara cykla och lite pappig blev hon ibland. Men när hon släppte tankarna på mig så flög hon fram istället, så det såg bara bra ut. Antagligen så skulle det gå bättre om jag inte var med på hennes träning överhuvudtaget.

Under andra halvan av 90-talet så tränade Stefan Carlsson mig, nu tränar han min dotter. Om 20 år så kanske han tränar mina barnbarn? Han är en sådan där person som är guld värd för en idrottsförening.

Klart att vi ska cykla i snö! Kul så länge man höll sig på hjulen, väldigt kallt om man inte gjorde det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar