Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2009-03-19

Jag hängde med

Vi körde kvartar, de första två i motvind och de sista två i medvind. Under de första intervallerna satt jag faktiskt inte bara bakom hela tiden. Jag fick faktiskt lite fartvind i ansiktet, men det var inte mycket. Kanske att jag var uppe i spets 10-20% av tiden de två första kvartarna. Under medvindsintervallerna hade jag lite mer problem och även om pulsen låg på en nivå att jag skulle kunna öka så sa cykeln nej när jag försökte ställa ut. Drog kanske 1-2% i medvinden.
Men jag fick bra träning, och i sista intervallen anade jag lite trötthet hos herr Smekstam också.
Det blev det pass i vinter med högst snitthastighet hittills. En positiv sak att ta med mig. Mindre bra var väl kanske att Oscar nästan ställde av mig i de inledande backarna, på intervall ett och tre. Men jag hängde med. Och Oscar tog nog i lite också.

1 kommentar:

  1. Visst tusan tog jag i :) Men benen var stumma och hade jag velat hade jag ställt av dig i inledningen ;) Men det är ju roligare om man är två.

    Vad blir det imorgon?
    Jag ska in till limpen på morgonen och försöka låsa upp min rygg, så det kan gå lite snabbare imorgon om du vill =)

    SvaraRadera