Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2008-09-08

Crossigt inlägg

Tjaba tjena,

Emily är på skolan, Filip på dagis, Ebbah och frugan är på stan.
Lugnet och jag är hemma..

Så jag tänkte ta mig tid att uppdatera bloggen.
Vet inte vad ni tycker, nu när jag skriver oftare. Om det är bra eller om jag bara ordbajsar lite skit för att skriva något.
Jag känner själv att det kanske inte blir samma kvalité i varje inlägg. Men sedan när består en blogg av bra skit?

Nä. Just det.

Nåja, tänkte skriva några crossiga saker för att lätta trycket på hjärnan litet.

1.
Det här med fegbromsar, några lade ju märke till dom på bilden från Jensturen. Och ja, dom sitter kvar än. Men cykeln ska jag bara ha för träning och då tycker jag dom kan få sitta kvar. Svenska mentaliteten är ju annars så att fegbromsar är ett stort "No-no" på en cx-hoj.
Men på en träningshoj, jag tycker då att det kvittar. Träninghojar får ju gärna vara tunga. Så att ta bort dom för viktens skull verkar ju rätt onödigt.

Eventuellt är jag för lat för att ta bort dom också...

2.
En hjultillverkare är helt klar som delsponsor till CX-Cupen.

3.
Tänkte också berätta för er om mina temperaturgränser för olika kläder när jag tävlar i CX. Fram med anteckningsblocken!
+ 15 Kortärmad tempodräkt utan något under.
+ 10 Kortärmad tempodräkt och ev ett nätunderställ.
+ 8-10 Här någonstans funderar jag på långärmad tempodräkt.
+ 4 Nu börjar det bli dags att fundera på om man ska ha knävärmare eller inte. Regnar det går dom bort. Är det soligt och inte allt för blåsigt har jag inte heller då något extra på benen.
+1 dags för knävärmare, är det riktigt kallt så är nog benvärmare inte helt fel.
+/- 0 Här klär nog sig dom flesta i långa ben och ärmar. Men vi minns Jens Westergren som vann en CX-tävling på lugnet när temperaturen låg runt noll. I kortbrallor. Till hans "försvar" ska dock sägas att han hade värmeplåster på sina knän...

4.
Jag är ruggigt laddad inför CX-Cupen, nu ska jag bara försöka bli snabb också.

5.
Niels Albert som dominerade VM i U 23 och är en av dom bästa CX-cyklisterna i världen ska köra Stevens denna säsong. Kanske jag kan ge honom några tips...


Nog om cross för detta inlägg.
Jag har registrerat mig på Bloggtoppen.se
Detta gör att jag kommer bli en galning och göra allt för att klättra i listorna. Mitt första mål är att bli bästa cykelbloggen. Just nu är det Veteranklungan som är bästa cykelbloggen på en 25:e plats bland sportbloggarna.
Men det fixar jag nog snart. Bästa sportblogg blir lite bitigare. Och att nå Blondinbellas nivå tänker jag inte ens på. Tanten har ju över 20.000 unika besökare/vecka.

5 kommentarer:

  1. Som kontrast kan jag nämna att eftersom jag nu är gammal och vis så körde jag samtliga deltävlingar i fjolårets crosscup med BENVÄRMARE!

    SvaraRadera
  2. 1. Du ordbajsar bara skit för att skriva något, kvalité är bättre underhållning.

    2. Du är inte enventuellt lat, du är bara lat när det gäller bromsar av eller på.

    3. Du kommer aldrig fatta vitsen med underställ.

    Sammanfattning det är svårt att lära en gamma hund att sitta

    SvaraRadera
  3. Jag är med laddad för cupen och jag har inte ens en cykel klar än. Känns ju lyckat.
    Verkar bli lite cykelbyten bland profsen så blir spännande när Super Prestige och Världscupen drar igång. Sven Nys och Lars Boom på Giant med. Fidea med fina Sramväxlar och annat.

    SvaraRadera
  4. Sven Nys har ju bytt lag och stannar därmed hos Colnago.

    SvaraRadera
  5. Henrik din Blogg är den bästa i Sverige och ännu mer så när du kan blogga från mobilen, bloggar som uppdateras 3ggr i månaden är kasst. Sveriges bästa personliga cykelsida, keep it up!

    SvaraRadera