Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2010-09-24

Jag träffade mig själv om 50 år

Ni vet pensionssparandereklamen när de träffar sig själva? Det hände mig igår! Var på väg hem mitt i natten, cyklandes så klart. Så kommer jag ifatt en cyklande man med kärra och reflexväst. Okej, reflexvästen avslöjdade nog att det ändå inte var jag om 50 år. Liksom hästsvansen. Men hur som helst så saktade jag givetvis ner och hejade på honom. Det visade sig att han var 75 år ung och gillade att cykla. Han hade lämnat hemmet ("inte så tidigt") kring 11:30. Jag träffade på honom runt midnatt och han räknade med att vara hemma i Grycksbo vid 3 på natten. Han hade en hel del att prata om i alla fall och jag fick hänga med från andra världskriget till nu. Efter ungefär 20 minuters samtalande så tackade vi för sällskapet och jag höjde tempot och blev varm igen.

1 kommentar:

  1. Sån ska jag bli när blir gammal. Men jag får nog skippa historierna om andra världskriget.
    /J

    SvaraRadera