Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2019-01-12

Se Cyclocross-SM live!

Hej och god morgon!

Idag avgörs Cyclocross-SM i Varberg. Vi hade väl från början tänkt att vi skulle tävla vi också, men sedan blev vi ju sjuka båda två i omgångar så vi skippar SM.
Via denna länk kan ni se på SM om ni registrerar er: https://solidsport.com/scf/watch/sm-i-cykelcross-2019
Tider för live-sändningen:
Kl. 10.00 – H30
Kl. 11.20 – Junior
Kl. 13.00 – Dam elit
Kl. 14.00 – Herr elit

Jag har sett att Emil Lindgren laddat för att hämta hem en till mästartröja till samlingen. Kanske är det David Eriksson och Henrik Jansson som blir främsta utmanare om den titeln? Martin Eriksson ska inte köra då han varit sjuk nyligen.
I damklassen kanske Ida Erngren kör hem en tröja med hemmaåkaren Åsa Erlandsson som utmanare.

__________

Igår körde jag till jobbet och hem igen. Något stressat så det blev hyfsad intensitet på passen. Hade tänkt skriva hyfsad fart, men det gick ju i ärlighetens namn inte speciellt snabbt.
Laddad och heltänd cykel på morgonen igår.

Ville få ihop 80-85% av max i ena riktningen men med lite bråttom i bägge riktningar så fick jag ihop totalt 117 minuter på 82% igår. Sedan var benen tömda på energi så jag fick faktiskt slå av på slutet. Gött det med!

Dubbdäck och vinterunderlag gör ju att jag får ihop mer träningstid än vanligt också när jag cykelpendlar till och från jobbet. 

Fuskade lite och tog årets första semla till fikat igår förmiddag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar