Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2016-05-25

Det drar ihop sig till Långa Lugnet

God morgon cykelvänner och välkomna till ännu en härlig onsdag!

Nu har vi bara torsdag och fredag kvar innan det är dags för Långa Lugnet. Sista dagen för föranmälan är idag, så in här och anmäl dig nu!
Jag kollade listan över anmälda elitcyklister och precis som i fjol så verkar Långa Lugnet locka det som mycket väl kan bli årets starkaste startfält i elit. Jösses så tufft det blir. Om jag skulle vara i form så skulle jag nog landa kring 17-18:e plats om vi går efter listan på anmälda. Nu är jag helt ur form istället så det blir till att kriga för en topp 20. I fjol gjorde jag ett riktigt bra lopp och blev 11:a. Tur att jag har det fina resultatet från Billingeracet med mig i år så jag har något att falla tillbaka på...

Utöver att jag tappat form genom att vara sjuk så har jag inte kunnat träna på banan i den utsträckning som jag önskat heller. Å andra sidan så lär det finnas få cyklister som kört så mycket på banan i år som jag har gjort. Banan kan jag.

Vädret ser nu ut att bli okej. Tidigare så skulle det bli högsommarväder under Långa Lugnet, sedan vände det till att bli monsunregn och nu har prognosen växlat till "helt okej". För egen del så hoppas jag i vanlig ordning på regn och kyla. För tävlingens skull hoppas jag på sol och lagom värme.
Men ju blötare, desto mer fördel för mig.

Efter sju raka vilodagar på grund av förkylning så ska jag faktiskt veva igång den gamla kroppen idag. Enligt min formel för att beräkna när jag är i hyfsat slag igen efter sjukdom så betyder det här att jag kommer vara i okej slag igen om 10-11 dagar. Absolut inte på Långa Lugnet alltså.
Men, formen var riktigt bra när jag blev sjuk och det kändes faktiskt oväntat bra när jag var ute och markerade banan igår. Inte så att jag kände mig supersnabb eller så, men katastrofen var inte så allvarlig som jag kanske trodde att den skulle vara. Så jag tänkte givetvis försöka bevisa att jag själv har fel med min formel och vara tillbaka i konkurrensdugligt skick redan på lördag!

Bortsett från mig själv så är favoriterna till segern Lars Bleckur, Fredrik Edin, Calle Friberg, Axel Lindh, Michael Olsson och Alexander Wetterhall. Ja, ni ser ju vilka monster det är som kommer i helgen. Spänn fast säkerhetsbältet för det kommer bli åka av!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar