Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2012-10-28

Dags för runda och World cup cyclocross från Pilsen senare idag

God morgon kära läsare!

Det drar ihop sig till distansrunda och vädret ser underbart ut. Ute ligger frosten och det är blå himmel vart man än tittar. Kanske att det är en smula kallt ute (-5 just nu), speciellt med tanke på att jag bara hittat en av mina två vinterhandskar... Har fortfarande några minuter på mig att hitta den, annars får jag väl bara ta i lite mer så jag håller värmen. Vi blir nog i alla fall fyra eller fem tappra ryttare idag, kommer bli en kalasdag då det i eftermiddag också väntar världscupcykling via live stream.

Läste förresten att Sean Yates och Steven De Jongh lämnar Team SKY efter att ha erkänt fusk under sina karriärer, läs mer om det här: telegraph.co.uk. Det känns riktigt bra att en efter en av fuskarna tackar för sig och lämnar sporten. Allra bäst tycker jag det känns när ledare som fuskat tackar för sig, för det är ändå individer som på något vis klarat sig igenom systemet tidigare och nu är "säkra". Men vem fan vill ha en ledare i ett lag som saknar både etik och moral? Nej, bort med fulingarna så rena individer kan få jobben. Som det borde vara.

Sändningsstart från världscupen i cykelcross från Pilsen är 14:30, jag tror loppet startar 15:00:
Live stream world cup cyclocross Pilsen
Live stream world cup cyclocross Pilsen
Live stream world cup cyclocross Pilsen
Live stream world cup cyclocross Pilsen
Live stream world cup cyclocross Pilsen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar