Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2012-11-17

Bilder från Sweden Bike Expo dag 1

Här kommer lite lösa foton, mest översiktsbilder från mässan. Vad vill ni se från mässan? Lämna en kommentar med dina önskemål så jag har något att fördjupa mig i imorgon. Bilderna från mörkercyklingen med Fredrik Kessiakoff och Silva får ni imorgon.
Det är inte helt lätt att känna igen Petter Persson utan styre i munnen

Daniel Rytz och Johan Mölleborn trivdes i blogghörnan

Mässans snyggaste monter!

Silvas monter var också okej

Nishiki

Scott

"Höger på ratten, stark. Vänster på ratten, inte så stark."

Crescent

Bianchis mäktiga monter

Pearl Izumi har tagit fram en vattentät handske som man fick testa om man ville

TREK

Den där hjälmen. Visst är visiret upp och ned? Eller är det bara jag som inte förstår..?

Cube, Mavic och sånt

Polar

En småsuddig Merida

Corratec

Bike Stamina med många märken. Mycket hjul och skor.

Eurosport och Trimtex

X-Kross

SRAM med Zipp

EcoRide

Författarinnan Gabriella Ekström hängde i Nordictrades monter där hon krängde böcker på löpande band

Kellys

BMC

Kross

Bike ID

Hanna Nilsson och Christian Bertilsson tyckte jag skulle åka till Åhusstrand på Vätternläger

Scandinavian Outdoor Games och Velodromen

Här var det Kalas

Team Bliz-Cyclesport.se har en bil

Novatec och sånt

New Ultimate, Kuota och Reynolds

Unaas Cycling säljer Unaas hjul och cyklar från Argon18. Och bildar elitlag med Visbeek Cycling

Thule

Man kunde också passa på att cykla lite under cykelmässan, här hos Peugeot

Fredrik Ericsson, Alexandra Engen och andra världsstjärnor representerade Svenska Cykelförbundet. Eller SWE Cycling?

Emil Lindgrens Giant

Sup, Superior eller Superiors?

Rose

Fredrik Kessiakoffs cykel tillsammans med lite rödprickiga grejer.

Så där ja, det var det stora svepet runt mässan. Vad vill ni har för detaljer? Och glöm inte att komma och kolla på mig hos Bianchi/Monark/Aktivitus när jag kör ett maxtest där 10:30, det blir något alldeles extra.

Har väl varit ute och cyklat med Fredrik Kessiakoff

Foto: Pontus Andersson på Twitter, http://twitter.com/poqa

Vi blev ett tjugotal tappra som besegrade mörkret på Järvafältet med lampor från Silva. Jag tog fyrtiotusenmiljarder bilder på cykelturen och jag har också foton från nästan alla montrar på mässan som ni får se senare i kväll. Men nu blir det mat och ett besök hos den lokala ICA-handlaren.

På plats på mässan

Har nu kopplat upp mig på nätverket och allt!

Mollo, Elna, Tille och Björn står här och är glada. Jag har bara gått hit genom mässhallen men slogs direkt av hur mycket folk det är här. Ska försöka gå ett varv om ett tag och se hur det ser ut runt om här.

På väg mot mässan

Godmorgon vänner!
Nu är familjen Öijer på väg mot Kista. Ronya slet upp oss i morse och fixade i ordning det mesta medans jag gick runt och sparkade på lite cykelkläder. När jag skulle ta loss pedalerna från crossen så upptäckte jag att vevarna satt fast, vevlagret tog nog en del stryk i Flottsbro... Pedalerna behövde jag till min Bianchi-29:a som jag ska ha vid mörkercyklingen med Kessiakoff i eftermiddag. Den är till salu nu om någon vill ha en svinfin 29:a med full XTR. Ordinarie pris var 65.000 och jag har bara kört en tävling på den och i övrigt använt den sparsamt på grund av landsvägssatsning. Så hör av dig om du är intresserad av en kompetent tävlingshoj i fint skick. Möjlighet att titta på den i samband med mässan finns.
Vi ses där!

2012-11-16

Mitt program för Sweden Bike Expo

Lördag:
09:00 Mässan öppnar
11:00 Jag anländer till blogghörnan
14:20 Gunnar Ohlanders berättar om RAAM
15:20 Kessiakoff inspirerar
16:15-17:15 Mörkercykling med Kessiakoff och Silva
18:00 Mässan stänger
18:30 Bike Awards (kanske ska dit)

Söndag:
10:00 Mässan öppnar
10:01 Jag anländer till blogghörnan
10:30 Test med Aktivitus i Monarks Monter (alla som vill får köra test, gratis!)
12:00 möte
12:40 Presentation av Visbeek Cycling
17:00 Mässan stänger

Med reservation för förändringar...

Vilka godbitar har ni valt ut? Kolla in www.swedenbikeexpo.se för komplett program.

Hej världen!

Börjar med något för alla unga tjejer som läser här på bloggen
Kul med engagemang och satsningar inom cykelsporten, här om dagen presenterade ju också CK08 sitt damlag.

Jag ställde mig på vågen i morse och fick mitt högsta resultat någonsin. 73.2 kilo väger jag nu och jag gissar att det inte bara är benmusklerna som blivit tyngre...

Det dröjde inte många minuter igår innan det började droppa in mejl om priser till julkalendern. Det ser ut som om vi går mot en vit och härlig jul. Ska bli så kul att få meddela alla vinnare när dom vunnit sina priser.

2012-11-15

VAB

Ringdes hem vid lunch, räknade med vinterkräksjukebarn men kom hem till två pigga mörtar. Just då kändes det hela ganska onödigt, men det är ju faktiskt bättre att dagis ringer en gång för mycket än att dom ringer en gång för lite. Magsjukan går annars just nu så det är kanske bara en tidsfråga innan vi åker dit. Håller tummarna för att jag ska slippa undan.

Snart dags för adventskalender igen - sponsorer sökes

Hej!

Förra året så efterfrågade jag sponsorer till en adventskalendertävling här på bloggen, med hopp om att få ihop ett par tre priser eller så. Det blev totalt 24 priser till ett värde av drygt 15.000:- vilket genererade sjukt många tävlande. Det hela innebar en betydligt större administrativ syssla än jag räknat med, men det var ändå värt det.
Så vi kör i år igen!

Lite annat upplägg dock. Förra året var det en ny fråga varje dag, deltagarna samlade poäng vilket avgjorde slutställningen och vinnaren fick välja pris först, tvåan efter det och så vidare. För att minska min administration kring denna tävling så kommer varje tävlingsdag generera en vinnare och ett pris. På så vis gör det inte heller något om man missar en dag eller sju, så länge det finns priser att tävla om så har man en ny chans att vinna. Beroende på antal priser så kan det bli en tävling i veckan, en tävling var tredje dag, en tävling varannan dag eller förhoppningsvis en ny tävling varje dag.

Företagare och folk som känner företagare: Finns det intresse hos er att sponsra denna tävling med priser?
Jag fixar:
- Tävling med tresiffrigt antal tävlande
- Tävlingsadministration
- Marknadsföring för både tävlingen och er produkt
- Ni får synas i bloggen med logga och länk inför, under och efter avslutad tävling
- Ni får synas exklusivt under den dag då priset från er skall tävlas ut

Ni fixar:
- Ett fint pris

Vid intresse: mejla mig henrikoijer@gmail.com senast den 28:e november.

Här kan ni se prisbordet till förra årets tävling: http://oijer.blogspot.se/2011/11/prisbordet-till-adventskalendertavlinge.html

2012-11-14

Cykla med Kessiakoff

Igår drog jag iväg en anmälan till mörkercyklingen med Kessiakoff i samband med cykelmässan. Det finns platser kvar, så anmäl dig också du, så ses vi där. Åldersgräns 15 år och anmälan senast imorgon till magdalena.hoglund@silva.se. Annars kommer ni väl och pratar strunt när jag hänger i blogghörnet? Eller när jag står i Bianchi-montern? Lova mig att ni gör något av ovanstående, okej!?

Så här skriver Silva själva om vad dom och Kessiakoff har kokat ihop till cykelmässan Sweden Bike Expo:

"Varmt välkommen att delta på en inspirationsföreläsning och en fartfylld cykling med Silva och Fredrik Kessiakoff, lördagen den 17 november.

Den 17-18 november är Silva på plats på Sweden Bike Expo (Kistamässan) för att presentera produkter för mörkerträning och pendling på cykel. Proffscyklisten och Silvas ambassadör Fredrik Kessiakoff träffar mässbesökare i Silvas monter (B4) och skriver autografer lörd kl. 14.00-15.00. Det efterföljs av en inspirationsföreläsning och en träningsrunda (MTB och Cykelcross) med Kessiakoff och Silva.

PLATS OCH TID:

KL.14:00 -15:00 TRÄFFA FREDRIK KESSIAKOFF I SILVAS MONTER B4

KL. 15.20 -16.00 INSPIRATIONSFÖRELÄSNING MED SILVA OCH FREDRIK KESSIAKOFF
Välkommen på en inspirationsföreläsning där Silva berättar om vikten av bra cykelbelysning. Fredrik Kessiakoff inspirerar till en harmonisk och njutbar vinterträning. Sal annonseras tydligt på plats. Ska du cykla med Kessiakoff, kom gärna ombytt och klar. Moderator: Per Wååg (Silva).

KL.16.15 -17:15 CYKELTRÄNA MED SILVA OCH KESSIAKOFF
Häng med på en fartfylld träningsrunda med Silva och Fredrik Kessiakoff, cirka en timme i närheten av Kistamässan. MTB-cykel eller Cykelcross passar underlaget. Silva lånar ut ett tjugotal cykellampor (först till kvarn) och bjuder efter cyklingen på dricka och tilltugg. Samling vid Kistamässans huvudentré. Åldergräns: 15 år. OSA senast den 15 november till magdalena.hoglund@silva.se

VÄLKOMMEN!"

2012-11-13

Bilder från CX-Cupen i Flottsbro dag 2

Stämningen på topp när jag var på väg till racet

Snabba kast, här är täten i superklassen. David Eriksson anför fältet före Gustav, Adam och Markus.

Markus Nyström med speedway-sladd

Fall

Sveriges gladaste cyklist, Per Kumlin, tar sig tid att titta in i kameran och fyra av ett leende under pågående framhjulssläpp. Världsklass!

Angelica Edvardsson på en andraplats

Ett till fall

Erika Edvardsson stod för en av tidernas tydligaste grenslingar i Flottsbro slalombacke

Tätgruppen i superklassen tar sig upp för springbacken

Lisa Ström fokuserar

Angelica har här tagit sig förbi Lisa och så blev också placeringarna i mål. Bakom Åsa Erlandsson som tog sin femtiosjuttonde seger.

Adam var på betydligt bättre humör efter söndagens sjätteplats, än han var efter lördagens fjärdeplats

När det började dra ihop sig för mitt lopp så fick Adam kameran, han är alltså fotograf på alla bilder nedan:
Jag visade direkt att jag behärskade det hala underlaget till fullo

Johan Norén har lite bättre koll på underlaget


Jesper Larsson med fullständig kontroll på läget

Fredrik Svärm skär genom leran som en varm kniv skär igenom smör

Lera och liftar i fin harmoni

Martin är på Hasse-jakt

Darvell på väg mot ännu en seger

Jesper Larsson letar fäste

Patrik Eklund ser ju nästan ansträngd ut här, måste vara en synvilla

Spring i benen

Kolmårdens Fredrik Lagerkrantz

Mikel Flockhart på väg mot tredjeplatsen

Pontus "Pumpen" Johansson

Jan Jakobsson nöter Lightweight-hjul

Anders Stenberg plockade några enkla poäng på mig

Inte riktigt snustorrt, men ändå fint som snus!

Helfin och givetvis mycket nöjd kille

Jag har bestämt mig

Bild från i lördags, foto: Magnus Källström

En annan bild från i lördags, foto Andreas Nyström

Två bilder från i söndags, foto Andreas Nyström

Jag postade ju ett inlägg med en hel del bilder igår kväll, missa inte det! Fler bilder hittar ni i tråden på HappyMTB, klicka vidare till sida 2 också.

Jag har i alla fall, som rubriken talar om, bestämt mig nu. Det blir vila denna vecka. Dels kände jag mig som ett vrak igår, dels har jag bara fått 4.5 timme avbruten sömn i natt. Och så ska jag ju på cykelmässan i helgen i egenskap av bloggerska (kom dit och säg hej!) så även om jag skulle träna denna vecka så skulle det varken bli mycket eller bra. Känns ändå rätt bra att ha bestämt mig för detta.