Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2024-06-12

Zwift Racing League, promenad och flow


Hej och god morgon på dig!

Jag gnetar på, klämmer in promenader. Ibland på lunchen ibland efter jobbet och ibland med Frida. Nu har jag fått 10 dagar i rad med över 8000 steg innan jag igår fick 7940... Sedan november ungefär så har jag gått lite mer och nu mot våren så har det blivit mer än i vintras. Senaste 12 månaderna så har jag ett snitt på 8075 steg per dag och tolv månaderna innan det var snittet 5900 steg. Senaste 4 veckorna så är snittet drygt 10900.  I maj så snittade jag 11545 steg per dag och jag har aldrig gått mer någon annan månad tidigare. Skönt av flera skäl att komma ut och gå. 

Något som kanske inte var lika skönt men som jag ändå gillar för att det är så himla roligt är att tävla online. Igår så var det Zwift Racing League med sju tillfällen att ta poäng med sex spurtpriser och en målgång. Jag lyckades med nöd och näppe hänga med tätklungan till sista backen; Libby Hill. Men där var det tack och god natt. Slutade 24 i loppet men tog några spurtpoäng på spurtpriserna också så jag var nöjd med dagen. Snittpuls på 174 och högsta på 191 med en maxpuls på 192 säger väl att jag tog ut det jag hade. 



Som jag skrev senast så har jag bestämt mig också för att satsa på sömnen igen. Nu har jag sovit mycket i två nätter samt helt okej i natt och det är väl någon form av rekord det med. 

Tänk att jag skulle behöva börja få dålig hälsa för att göra något åt saken... Men det har blivit mycket bättre och jag skulle säga att jag mår väldigt bra nu. Det gäller bara att hålla i sådant som är bra också. 

Just nu är det mycket "go with the flow" och mitt flow känns väldigt bra. 


_____________ 
Vill du ha rabatt på cykelprodukter? Genom några av mina samarbeten kan jag erbjuda följande rabatter:
Den här länken ger 10% på Sirokos produkter: https://srko.co/henrikoijer 
Koden henrikoijer15! ger dig 15% rabatt hos www.tenson.se
Koden LIMAR30OIJER ger 30% på www.limar.com
Koden Henrik10 ger 10% på https://hypericenordic.com/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar