Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2024-06-10

En fantastisk vecka och riktigt bra träningsvecka!





Hej och god morgon på dig!

Ja, nu kan jag sammanfatta en riktigt bra vecka och även bra träningsmässigt. Jag fick ihop 12 timmar och 24 minuter och så mycket har jag inte tränat sedan mitten på februari. Barnfri vecka och ett par lediga dagar gjorde susen. 

Bilderna ovan är från i fredags då jag kom ut på årets blott andra MTB-pass, om jag minns rätt. Det blev fyra timmar MTB varav cirka två av timmarna var i sällskap med Jesper. Att cykla MTB länge gick bra och vädret var bra. 

Jag har gjort ett par pass i källaren också. Jag har inte gått in för att maximera träningsmängden denna vecka utan det bara blev ganska mycket ändå. 

Igår var det rätt risigt väder långa stunder, bland annat när jag var iväg och röstade. På Willys här närmast mig så har man börjat med parkeringsskiva efter att man byggt ett nytt lägenhetshus precis bredvid. När jag kom ut efter att ha gjort några fynd så såg jag hur solen sken igen och jag blev så glad. Såg också en gul lapp på rutan vilket dämpade glädjen något. 500:- för glömd P-skiva, roligare kan man ju ha. Tröstade mig med en kanelbulle som jag hade köpt på 50% rabatt...

Lite surt avslut men det var ju bara klantigt av mig men helgen var magisk och träningsveckan riktigt bra. Höjde också mitt beräknade Vo2max från 64 till 67. Bara en sån sak. 

Jag har varit väldigt trött under en längre period så igår bestämde jag mig för att börja göra något åt det. Sov en halvtimmes tupplur på eftermiddagen och sedan gick jag och la mig runt nio igår kväll. Hoppas kunna hitta tillbaka till mitt gamla jag igen. Sömnen har blivit bättre så jag har slappnat av lite och slutat göra mitt bästa för att sova mycket, vilket inte alls är bra. 

Igår gjorde jag också mina ryggövningar för första gången sedan innan Vasaloppet. Lite underhåll har aldrig skadat och det var ett skönt sätt att komma ner i varv och slappna av lite innan jag la mig. Lyssnade på ljudboken "Jag kan ha fel och andra visdomar från mitt liv som buddhistmunk" med Björn Natthiko Lindeblad samtidigt. 


Dags att gasa till jobbet här, tack för att du läste! 


_____________ 
Vill du ha rabatt på cykelprodukter? Genom några av mina samarbeten kan jag erbjuda följande rabatter:
Den här länken ger 10% på Sirokos produkter: https://srko.co/henrikoijer 
Koden henrikoijer15! ger dig 15% rabatt hos www.tenson.se
Koden LIMAR30OIJER ger 30% på www.limar.com
Koden Henrik10 ger 10% på https://hypericenordic.com/

1 kommentar: